Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag (och sambon) har precis blivit med hus, så där har det blivit mycket lyftande och bärande. Gräsmattan är dessutom full av löv så vi har många timmar av krattande framför oss :D

Igår kväll var jag och slog några golfbollar på rangen, kändes himla bra. Och: vi har hemmagym på G! Skivstänger, skivstångsställning och vikter ligger hemma, nu väntar vi bara på en träningsbänk och ett ordentligt gymgolv, sen är det bara att börja köra. Det ska bli skönt att kunna träna hemifrån istället för att behöva åka till ett gym. Vi bor dessutom några mil ifrån närmsta gym, så det kommer underlätta att vara hemma :angel:
Ooh, blir så avis på erat blivande hemmagym, låter fantastiskt :love: och grattis till det nya huset!
 
Joo jag vet ju att du har problem med ryggen, vad bra att den verkar bli bättre! Jag håller tummarna för att det fortsätter på det spåret :up:

För mig är det snarare spänningar i muskulaturen runt höfterna och sätet som spökar, men det påverkar mig inte jättemycket i vardagen mer än att det kan börja göra ont om jag promenerar lite för länge. Jag vill ju dock kunna vara aktiv nu när sommaren börja närma sig så det skulle nog vara bra att rolla 2-3 ggr/v. :)

Jag är också otroligt spänd i sätet! Riktigt hemsk att använda rullen och bollen där 😅 Hur har du det med utsida lår?
 
Ooh, blir så avis på erat blivande hemmagym, låter fantastiskt :love: och grattis till det nya huset!
Jamen verkligen! Grattis @Parat!
Tack! :love: Är så nöjd med huset! Och gymmet, även om det fortfarande är under uppbyggnad :D Är himla glad över att vi ens lyckades få tag på allt vi ville ha, iom Corona verkar hela Sverige bygga hemmagym så det är massor med saker som är helt ur lager och inte kommer tillbaka förrän i sommar. Vi fick även tumma lite på det där med skivstänger, jag ville egentligen köpa en vanlig på 20 kg/220 cm men de jag hittade som fanns kvar i lager var över vår prisklass. Så det blev en stång à 11 kg/130 cm och en på 18 kg/180 cm. Men de kommer nog fungera utmärkt ändå, och annars så är det väl bara att uppgradera senare :up: Jag hann köpa på mig bumper plates innan de var ur lager åtminstone, så skönt!
 
Usch jag är inte något fan av sportmassage! Min foamroller blir sällan använd. Jag har fått benen masserade av massör och naprapat, och det är bara hemskt! Armbåge i gluteus är inte heller kul :crazy:
 
Idag var jag på Friskis och tränade Plaza styrka för andra gången. Det kändes som att jag tog i mindre den här gången. Jag kunde inte riktigt peppa mig själv att ge allt. Jag funderar på att skaffa PT, för att få styrketräningen skräddarsydd efter mina behov.
 
Är inne i en period där kroppen känns rätt stark men hjärnan vill inte träna.
I dag joggade jag 5,5 km.

Fråga. Ngn som vet om det finns ngt bra liniment till människor?
Använder Voltaren gel ibland särskilt på ett knä. Men finns det liniment som man kan använda lite förebyggande som man gör på häst?
 
Ja det är en mardröm även för mig😂 Höften är inte så mysig heller!
Haha jag förstår helt :D Nä, det är väl dags för mig att ta tag i det där nu alltså! Ska få färdigt gymmet här hemma och bli av med lite mer flyttkaos så ska jag försöka rolla iaf 2-3 ggr i veckan..kan det räcka tro? Eller borde jag köra typ varje dag? :nailbiting:
 
Haha jag förstår helt :D Nä, det är väl dags för mig att ta tag i det där nu alltså! Ska få färdigt gymmet här hemma och bli av med lite mer flyttkaos så ska jag försöka rolla iaf 2-3 ggr i veckan..kan det räcka tro? Eller borde jag köra typ varje dag? :nailbiting:

Jag kör flera ställen direkt efter träning och sen lite nästan varje dag beroende på vart jag känner mig stelast 😅
 
@Parat Nice med hemmagym! Jag har också flera mil till närmsta gym så det hade inte blivit mycket tyngre styrketräning utan skivstång mm hemma :)

(Nog för att mitt gym har sina nackdelar, typ att det blir svinkallt där på vintern :p Men med lager på lager med kläder och bra handskar så funkar det ner till några minusgrader :laugh:)
 
Inte mycket rapport härifrån! Ofrivilligt träningsuppehåll ca 1 vecka pga Livet. Sen har jag styrketränat i söndags och idag. Sköna genomkörare av hela kroppen! Bra träningsvärk i benen efter söndagen.

Har också beställt nya löparskor som är på väg, hoppas de passar! Var i butik och provade men behövde en halvstorlek som inte fanns hemma (och tydligen inte att beställa hem heller). Så förhoppningsvis sitter de bra nu, de som kommer hem.

Planen för resten av veckan är ett styrketräningspass till typ fre eller lör. Får hoppas att jag lyckas ta mig igenom hela passet, ska vara själv med bebis så det blir till att passa på när hon sover. Vilket oftast är 30 min åt gången... men jag tänker att jag får dela upp passet i två delar i värsta fall :D
 
Tack! :love: Är så nöjd med huset! Och gymmet, även om det fortfarande är under uppbyggnad :D Är himla glad över att vi ens lyckades få tag på allt vi ville ha, iom Corona verkar hela Sverige bygga hemmagym så det är massor med saker som är helt ur lager och inte kommer tillbaka förrän i sommar. Vi fick även tumma lite på det där med skivstänger, jag ville egentligen köpa en vanlig på 20 kg/220 cm men de jag hittade som fanns kvar i lager var över vår prisklass. Så det blev en stång à 11 kg/130 cm och en på 18 kg/180 cm. Men de kommer nog fungera utmärkt ändå, och annars så är det väl bara att uppgradera senare :up: Jag hann köpa på mig bumper plates innan de var ur lager åtminstone, så skönt!
Känner igen det problemet! Här har det varit fullständigt omöjligt att få tag på någonting alls sedan de började prata om att stänga gymmen i början av mars (och ännu värre blev det ett par veckor senare när de faktiskt stängde gymmen). Vi hade tur och fick tag på två hyfsat tunga hantlar som man kan sätta ihop till en mindre skivstång, men det var också allt vi kunde hitta. Det räcker inte alls för att vi ska kunna träna som vi egentligen vill, men det är bättre än inget och det är ju bara tillfälligt!
 
Jag har på tal om detta drömt om crossfit-pass med riktig utrustning de senaste nätterna :laugh: Kan riktigt känna hur det känns att ta tag i en riktigt tung skivstång och kränga upp den över huvudet, och jag saknar det! Tyvärr lär ju gym och liknande (med rätta) vara bland de sista som får lov att öppna upp som vanligt igen, så det kan dröja ett tag innan jag får njuta av detta... :( Men jag blir ju en jäkel på egen-träning under tiden i alla fall och får gott om tid att fortsätta jobba på min löparkarriär ;)
 
Inte mycket rapport härifrån! Ofrivilligt träningsuppehåll ca 1 vecka pga Livet. Sen har jag styrketränat i söndags och idag. Sköna genomkörare av hela kroppen! Bra träningsvärk i benen efter söndagen.

Har också beställt nya löparskor som är på väg, hoppas de passar! Var i butik och provade men behövde en halvstorlek som inte fanns hemma (och tydligen inte att beställa hem heller). Så förhoppningsvis sitter de bra nu, de som kommer hem.

Planen för resten av veckan är ett styrketräningspass till typ fre eller lör. Får hoppas att jag lyckas ta mig igenom hela passet, ska vara själv med bebis så det blir till att passa på när hon sover. Vilket oftast är 30 min åt gången... men jag tänker att jag får dela upp passet i två delar i värsta fall :D
Spännande med nya löparskor! Vad blev det för några?
 
Promenad blev gårdagens motion :) Idag ska jag rida och promenera. Egentligen är det gymdag men vi ska få hem det sista av veden från skogen och sen fixa jord till mina pallkragar så jag tror den träningen det ger får räcka. Ska köra ett pass med rullen och bollen och stretcha i alla fall :)
 
Känner igen det problemet! Här har det varit fullständigt omöjligt att få tag på någonting alls sedan de började prata om att stänga gymmen i början av mars (och ännu värre blev det ett par veckor senare när de faktiskt stängde gymmen). Vi hade tur och fick tag på två hyfsat tunga hantlar som man kan sätta ihop till en mindre skivstång, men det var också allt vi kunde hitta. Det räcker inte alls för att vi ska kunna träna som vi egentligen vill, men det är bättre än inget och det är ju bara tillfälligt!
Vad bra att ni i alla fall kunde få tag på någonting! Vi hade planer på att köpa lite annat än vad som blev, husköp och flytt var trots allt planerat sedan januari. Vi ville dock inte börja köpa på oss något innan självaste flytten (som gjordes sista veckan i april), men när det väl började närma sig så bröt ju Corona ut och då var det inte längre bara vi som ville köpa gymprylar :angel: Läste någonstans att det är(var?) hård åtgång även i USA, det var typ medicin, toalettpapper och gymprodukter som försvann först.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 511
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp