Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade en väldigt bra vecka förra veckan. Det känns som att det här året generellt är på väg att bli det bästa träningsåret på väldigt länge. Det är så kul när motivationen och kärleken för träningen finns där! :) Jag har gjort yoga och mediterat varenda dag i snart 2,5 månader nu, vet inte om det någonsin har hänt tidigare. Och i förrgår var jag ute och sprang en halvtimma (eller ja, joggade i snigelfart snarare :p) och tyckte till och med det var kul :D

Idag kommer jag nog att ta det ganska lugnt dock. Sov bara några timmar inatt, tror jag har ätit något konstigt för magen är helt upprörd. Jag gjorde en lugn yoga-sekvens imorse och så blir det nog en promenad i eftermiddag.
Gud, jag läste "i förrgår var jag ute och sprang en halvmara" och tyckte det lät lite överdrivet för någon som för någon vecka sedan sa att hon funderar på att börja springa lite grann :eek: :laugh:
 
Jag har jobbigt mycket träningsvärk i i princip hela kroppen efter igår, även i armhålorna och på revbenen 🤔 Men det var ju ett helkroppspass jag var ute efter, så jag ska väl vara nöjd antar jag... :D
Härligt! Jag älskar träningsvärk 😆

Idag blev det ett litet styrkepass för höft och säte (Nike Training-appen, så bra!). Längtar efter en löprunda men benen behöver få vila. Jag körde i alla fall dagens pass i mina nya 2XU kompressionstights som jag köpt begagnade på Facebook och som kom med posten idag 👌
 
Jag har sprungit 2 mil denna vecka samt simmat 2,5 km. Nu röker jag på uteplatsen. :cautious:
Alltsammans som ångesthantering (inget allvarligt, bara pga uteblivna sista steg i Maslows behovstrappa)
 
Det har gett resultat att plåga mig med foamrollern! Min massör tyckte det var stor skillnad på mig och då var det en månad sen jag var där nu. Bara att fortsätta som jag gör då :) Känner mig helt mosig nu, som alltid efter massage. Ska jobba på lunchen så det blir en lugn dag på kontoret. Ska baka tårta till min blivande 40 åring ikväll och greja i trädgården bara. Ev. longera hästarna.
 
Det har gett resultat att plåga mig med foamrollern! Min massör tyckte det var stor skillnad på mig och då var det en månad sen jag var där nu. Bara att fortsätta som jag gör då :) Känner mig helt mosig nu, som alltid efter massage. Ska jobba på lunchen så det blir en lugn dag på kontoret. Ska baka tårta till min blivande 40 åring ikväll och greja i trädgården bara. Ev. longera hästarna.
Vad bra att det ger resultat! Känner själv att jag borde sätta igång med foamrolling, men är inte särskilt motiverad :angel: Lite mer nu dock!
 
Vad bra att det ger resultat! Känner själv att jag borde sätta igång med foamrolling, men är inte särskilt motiverad :angel: Lite mer nu dock!

Jag är så hemsk i kroppen och får därmed massa problem med ryggen så jag måste göra allt jag kan för att det ska bli bättre 🙈 Har rullat och stretchat efter varje styrkepass nu och även lite nästa varje dag även då jag inte tränar.
 
När jag vaknade i morse kändes kroppen som en varm potatis. Är det bara jag som känner det i bland när man tränat ganska sent?
musklerna och kroppen är supervarm, musklerna är alldeles avslappnade som sönderkokt potatis och samtidigt värker träningsvärken där inne och man bara: Äh? Hur ska jag komma ur sängen? Hur rör man ens armen? :D🙈

I går var det en tuff ridlektion (som gjorde sig påmind i morse 🙄). Vis av erfarenhet från tidigare gånger, gick jag faktiskt ut och sprang. En kortis på 3,5 km, som tog mig en halvtimme, rätt ut i skogen på barfotaskor. Lyfta på benen ordentligt och mjukt mjukt underlag under fötterna. Lite puls och blodgenomströmning för att få igång processerna i musklerna.

Nu ska jag vänta på att maten ska sjunka undan och sen ska jag försöka mig på @Luem s tips för att bli av med smärtan i ländryggen. :up: Blir yoga, för foamroller är ett tortyrredskap 🙄
 
Jag är så hemsk i kroppen och får därmed massa problem med ryggen så jag måste göra allt jag kan för att det ska bli bättre 🙈 Har rullat och stretchat efter varje styrkepass nu och även lite nästa varje dag även då jag inte tränar.
Joo jag vet ju att du har problem med ryggen, vad bra att den verkar bli bättre! Jag håller tummarna för att det fortsätter på det spåret :up:

För mig är det snarare spänningar i muskulaturen runt höfterna och sätet som spökar, men det påverkar mig inte jättemycket i vardagen mer än att det kan börja göra ont om jag promenerar lite för länge. Jag vill ju dock kunna vara aktiv nu när sommaren börja närma sig så det skulle nog vara bra att rolla 2-3 ggr/v. :)
 
Igår var jag så himla pepp på att jag skulle springa idag. Idag kände jag inte alls för det. Men efter en långdragen nattning av orolig tvååring kom jag äntligen ut. Jag ville springa snabbt så jag valde mellan Almenäsintervaller och Björgenintervaller. Det blev Björgen, alltså 4x4 min hårt med 3 min joggvila. Tempot blev 4:11, 4:02, 4:08, 4:16 och snittempo för hela passet 5:05 min/km 🤩
 
Det blev lite löpning för mig också idag minsann, mycket spontant och oplanerat. Jag hade egentligen tänkt vila fram till på torsdag, men sedan var det en så underbart fin kväll och jag kände mig lite sugen på att komma ut en sväng, så jag joggade 3.3km i makligt tempo och njöt av fågelkvitter och värmande kvällssol. Underbart att kunna springa i linne och shorts trots att klockan passerat både 18 och 19! :love:

Rundan tog mig ca 19 minuter och jag insåg när jag kom hem att jag inte sprungit så länge i sträck på flera år! Under de andra längre rundorna jag fått till under den här perioden har jag ju alltid stannat och promenerat i någon minut efter typ 14-15 minuter eftersom det är då kroppen börjar protestera ordentligt, men det hade jag inte en tanke på idag. Jag fick dock aldrig till någon jättebra känsla och benen kändes lite slitna eftersom jag fortfarande har en massa träningsvärk, men det känns bra såhär efteråt i alla fall!
 
Jag (och sambon) har precis blivit med hus, så där har det blivit mycket lyftande och bärande. Gräsmattan är dessutom full av löv så vi har många timmar av krattande framför oss :D

Igår kväll var jag och slog några golfbollar på rangen, kändes himla bra. Och: vi har hemmagym på G! Skivstänger, skivstångsställning och vikter ligger hemma, nu väntar vi bara på en träningsbänk och ett ordentligt gymgolv, sen är det bara att börja köra. Det ska bli skönt att kunna träna hemifrån istället för att behöva åka till ett gym. Vi bor dessutom några mil ifrån närmsta gym, så det kommer underlätta att vara hemma :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 511
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp