Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mineur Vad kul med springningen! Vill inte vara en glädjedödare, men akta bara så du inte går ut för hårt :). Fast det har du kanske koll på :). Håller också med om bra skor, men det är ju en djungel och ja extra svårt nu när man inte kan prova ut förstås. Jag hade också velat prova ut nya skor, men vill inte resa till butiken...

Jag summerar den här veckan som bästa löparveckan sedan innan jag fick barn. 46,5 km löpt, varav ett långpass, ett snabbpass, ett distanspass i skogen, ett kort barfotapass samt transportlöpning till och från Friskis (körde cirkelfys idag). Nästa vecka blir nog lite lugnare.

Härligt!

Jag hoppas det är ok att jag frågar, men du som springer så mycket, vad/hur äter du för att kunna ligga på den nivån? :) Jag hade gärna fått tips.

Jag har liksom aldrig sett mig själv som en idrottsmänniska, men nu när jag pratar med dietisten så säger hon att jo, du tränar mycket. Och jag vill ju kunna prestera på den nivån jag gjorde som bäst och bättre, så jag vill ju äta så bra jag kan för att kunna det. Vilket jag ju inte gjort tidigare :p.

-----

F ö så kan ni väl tycka lite synd om mig? :p :( Nu har jag ont i halsen igen ju, jag som aldrig brukar ha det!
Jag vill springa! Men, får väl tänka att ska jag ha det nån gång så är det väl minst olägligt nu då iaf...
 
@Mineur Vad kul med springningen! Vill inte vara en glädjedödare, men akta bara så du inte går ut för hårt :). Fast det har du kanske koll på :). Håller också med om bra skor, men det är ju en djungel och ja extra svårt nu när man inte kan prova ut förstås. Jag hade också velat prova ut nya skor, men vill inte resa till butiken...
Tack för omtanken, det är bra att få lite påminnelser utifrån ibland! :) Är absolut medveten om riskerna med att gå ut för hårt, det kan ju ha rätt tråkiga konsekvenser framförallt när det gäller en så pass enformig träningsform som löpning. Kroppen har faktiskt känts lite sliten sedan i helgen så jag kanske skippar det planerade löppasset på torsdag och gör ett intervallpass i helgen till veckans enda löpning. Vi får se hur det känns på torsdag helt enkelt!

Vad gäller skor har jag chansat vilt och beställt hem två olika Reebok-skor nu som jag ska välja mellan. De är väldigt basic (och därmed även billiga), men jag tror och hoppas att de ska räcka till det jag vill göra. De lär vara bättre än de slitna par jag har hemma i alla fall!

Hoppas halsontet ger med sig så att du snart kan träna som du vill!
 
Nöjd med dagen! Jag satte ett mål tidigare i år att jag skulle klara tio strikta pushups och det gjorde jag idag :bump: Nu ska jag bara få till deadhang pullups också. Har också övat en massa på handstands idag. Det är fortfarande läskigt men känns inte helt ouppnåeligt längre så det känns kul!
 
@Mineur Vad kul med springningen! Vill inte vara en glädjedödare, men akta bara så du inte går ut för hårt :). Fast det har du kanske koll på :). Håller också med om bra skor, men det är ju en djungel och ja extra svårt nu när man inte kan prova ut förstås. Jag hade också velat prova ut nya skor, men vill inte resa till butiken...



Härligt!

Jag hoppas det är ok att jag frågar, men du som springer så mycket, vad/hur äter du för att kunna ligga på den nivån? :) Jag hade gärna fått tips.

Jag har liksom aldrig sett mig själv som en idrottsmänniska, men nu när jag pratar med dietisten så säger hon att jo, du tränar mycket. Och jag vill ju kunna prestera på den nivån jag gjorde som bäst och bättre, så jag vill ju äta så bra jag kan för att kunna det. Vilket jag ju inte gjort tidigare :p.

-----

F ö så kan ni väl tycka lite synd om mig? :p :( Nu har jag ont i halsen igen ju, jag som aldrig brukar ha det!
Jag vill springa! Men, får väl tänka att ska jag ha det nån gång så är det väl minst olägligt nu då iaf...
Åh nej stackare! Har du ont hela dagarna eller är det främst på morgnarna? Det är ju pollentider nu och jag kan känna av min allergi som halsont på morgonen som sen går över. Bra i alla fall att du är försiktig!

Jag är bra på att äta, lite för bra. Jag äter ganska vanlig mat tror jag. Jag tar inga tillskott, mer än järn. Äter ganska mycket ägg och ost och - tyvärr - en ökande mängd kött. Jag försöker äta extra mycket (läs godis och efterrätt) kvällen innan långpass, tycker att det blir lättare att träna om jag laddat med kolhydrater.
 
Ok, det blev kanske inte så mycket vila idag trots allt... Jag har promenerat 8 km istället för de planerade 2 (var tvungen att knata hem till chefen för att skriva på lite viktiga papper) och har just kommit in efter att ha rensat ogräs, klippt ner buskar och plockat bort allmänt sly från framsidan i 2 timmar. Tänk att så mycket "skräp" kan samlas på en så liten yta 🙄 Stegräknaren står på drygt 14 000, vanligtvis brukar jag komma upp i knappt 8000 såhär i karantäntider! Tar igen med med glass och Netflix nu :D
 
Hittade en ny löprunda i morse! :love: Eller hittade och hittade, bestämde mig för :D Jag kan väl gatorna på den här ön bättre än min egen bakficka vid det här laget. Jag har haft tre innan, en på 6 km, en på 7,5 och hela ön runt på strax över 9. Har alltid tänkt att den på 6 km är "lilla rundan" och det är den, men den är väldigt backig och trappig. Allmänt jobbig. Har velat ha en i samma längd fast platt och nu hittade jag en som var superrolig :) Tror det var ca 5 km, lagom för morgonjogg!
 
Vad gäller skor har jag chansat vilt och beställt hem två olika Reebok-skor nu som jag ska välja mellan. De är väldigt basic (och därmed även billiga), men jag tror och hoppas att de ska räcka till det jag vill göra. De lär vara bättre än de slitna par jag har hemma i alla fall!

Jag köpte precis ett par nya från Hoka med väldigt mycket stötdämpning. Jag har alltid haft Nike Free innan och jag måste säga att detta är som att springa på moln i jämförelse. SÅ sköna. Sedan vet jag att tekniken kan bli lite sådär med mycket stöd så får jobba på den. Men min kropp börjar förändras lite märker jag (är 32) och klarar inte av "barfota" varianten längre. Leder och knän mår guld av dessa tant-skor :up: Utan tvekan bästa köpet jag gjort träningsväg.
 
Gym igår kväll och tortyr med rullen efteråt :p Funderar på att våga öka på några kilon i marklyft nästa pass. Ska testa i alla fall. Lär ju märka dagen efter om det var en dum idé 😅 Blir nog bara två styrkepass den här veckan. Ska rida kurs hela helgen och gissar på att jag kommer vara sliten på söndagkväll och inte orkar gymma. Men vi får se.

Idag ska jag gå en skogspromenad med hunden på lunchen :)
 
Jag ska köpa gummiband idag! Har fastnat lite för hemmaträning och märker att det är svårt att få till bra träning för armar och axlar utan att all vikt ligger på händerna (armhävningar, dips mm) och jag får ont både i händer och handleder efter en stund. Så idag på lunchen ska jag knata ner på stan och köpa lite gummiband och lära mig träna med :)
 
Tillskott till hemmaträningen!

1D349E9D-4128-474A-80B2-35DA17EDCCA9.jpeg
 
Börjat träna (igen för 7897648723 gången) med Försvarsmaktens app FMTK.
Men den jäkeln loggar inte allt eller så fungerar den inte alls så jag måste själv hålla koll på distansen när jag "springer", vilket är helt värdelöst.

Bah.

Men den gången den faktisk sade till varje 100 meter så var det perfekt.
 
En ab-roller! Jag älskar den. Har använt den mycket på gymmet och tycker att den är extremt effektiv för magen och tar även en del på axlar och armar. Så nu låg den där så fint bredvid gummibanden så gjorde slag i saken och köpte hem en sån också.

(Och JA jag försöker också bli av med bilderna i huvudet från TVINS shopping TV "NOW you can get FIT inte the COMFORT OF YOUR OWN HOME!" och ett tight par som står vid en pool och flexar :wtf: Men ja, just ab-rollern är en klassiker som faktiskt också är bra :D
 
(Och JA jag försöker också bli av med bilderna i huvudet från TVINS shopping TV "NOW you can get FIT inte the COMFORT OF YOUR OWN HOME!" och ett tight par som står vid en pool och flexar :wtf: Men ja, just ab-rollern är en klassiker som faktiskt också är bra :D

Vi hade något liknande hemma när jag var yngre, säkert vad mina föräldrar påverkade av TV-shop 😂 Men ja, dom kan vara riktigt bra :)
 
Tack för omtanken, det är bra att få lite påminnelser utifrån ibland! :) Är absolut medveten om riskerna med att gå ut för hårt, det kan ju ha rätt tråkiga konsekvenser framförallt när det gäller en så pass enformig träningsform som löpning. Kroppen har faktiskt känts lite sliten sedan i helgen så jag kanske skippar det planerade löppasset på torsdag och gör ett intervallpass i helgen till veckans enda löpning. Vi får se hur det känns på torsdag helt enkelt!

Vad gäller skor har jag chansat vilt och beställt hem två olika Reebok-skor nu som jag ska välja mellan. De är väldigt basic (och därmed även billiga), men jag tror och hoppas att de ska räcka till det jag vill göra. De lär vara bättre än de slitna par jag har hemma i alla fall!

Hoppas halsontet ger med sig så att du snart kan träna som du vill!

Vad skönt att du tog det på rätt sätt. Ja, precis. Det är så kul i början när man märker att man orkar mer osv, så lätt att gå ut för hårt då.

Kul att du beställt skor, hoppas du blir nöjd!
Och tack!

Åh nej stackare! Har du ont hela dagarna eller är det främst på morgnarna? Det är ju pollentider nu och jag kan känna av min allergi som halsont på morgonen som sen går över. Bra i alla fall att du är försiktig!

Jag är bra på att äta, lite för bra. Jag äter ganska vanlig mat tror jag. Jag tar inga tillskott, mer än järn. Äter ganska mycket ägg och ost och - tyvärr - en ökande mängd kött. Jag försöker äta extra mycket (läs godis och efterrätt) kvällen innan långpass, tycker att det blir lättare att träna om jag laddat med kolhydrater.

Ibland är det faktiskt mest just på morgnarna och kvällarna! Vad intressant att du säger det, en kompis sa det just igår också, att pollen kunde ge halsont! Jag har aldrig reagerat på pollen, men i år ska det visst vara rekordhalter? Och jag brukar ju aldrig ha ont i halsen!

Tack för svaret! Det låter ju bra det! När du springer långt, har du med dig något tex godis som du äter medan du springer också?
Äter du extra mycket efter ett hårt pass också eller bara kvällen före? :) Säg till om jag är för frågvis!


Hittade en ny löprunda i morse! :love: Eller hittade och hittade, bestämde mig för :D Jag kan väl gatorna på den här ön bättre än min egen bakficka vid det här laget. Jag har haft tre innan, en på 6 km, en på 7,5 och hela ön runt på strax över 9. Har alltid tänkt att den på 6 km är "lilla rundan" och det är den, men den är väldigt backig och trappig. Allmänt jobbig. Har velat ha en i samma längd fast platt och nu hittade jag en som var superrolig :) Tror det var ca 5 km, lagom för morgonjogg!

Vad roligt med en ny runda! Och vad mysigt det låter med "ön", vart bor du? :) (om du vill säga).

Jag köpte precis ett par nya från Hoka med väldigt mycket stötdämpning. Jag har alltid haft Nike Free innan och jag måste säga att detta är som att springa på moln i jämförelse. SÅ sköna. Sedan vet jag att tekniken kan bli lite sådär med mycket stöd så får jobba på den. Men min kropp börjar förändras lite märker jag (är 32) och klarar inte av "barfota" varianten längre. Leder och knän mår guld av dessa tant-skor :up: Utan tvekan bästa köpet jag gjort träningsväg.

Vad kul! Jag har hört mycket gott om Hoka. Själv springer jag i Brooks Adrenaline, också med mycket stötdämpning eftersom jag pronerar.
 
@strawberrysylt Jag har också Brooks Adrenaline! Måste köpa ett par nya nu, har promenerat massor i dem så tårna trillar nästan ut 😂 Blir tredje paret av samma!

Vad kul! Vilken version har du? Och vilken blir det nu? Jag har 18 (de blåa) och har tänkt köpa den nyaste, dvs 20, men vill prova ut i butik....
Mina har mkt kvar att ge, men skorna jag har på jobbet är slut, så tänker att då är det roligare att köpa nya joggingskor!
 
Vad kul! Vilken version har du? Och vilken blir det nu? Jag har 18 (de blåa) och har tänkt köpa den nyaste, dvs 20, men vill prova ut i butik....
Mina har mkt kvar att ge, men skorna jag har på jobbet är slut, så tänker att då är det roligare att köpa nya joggingskor!

Eh, ingen aning, dom är lila! :D Tänker att det borde vara ganska safe att beställa online när man haft dem i flera år, eller? 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 510
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp