Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min vecka har varit lugn träningsmässigt, men summerar ändå totalt , 8,5 km löpning, 11,2 km promenad och 50 min styrketräning :D

Hittills denna månad är 16,1 km löpning, 17,1 km promenad och ca 3,5 timmar styrka. Hoppas kunna utöka promenaderna rätt rejält nu när hundarna äntligen får lämna trädgården.
 
Min vecka landade på 13.5 km löpning (älskar att jag för en gångs skull sprungit tillräckligt mycket för att det ens ska vara värt att summera det sådär :D) utspritt på tre pass, ett styrketräningspass, ett yogapass samt ca 17 km promenader.

Planen för denna veckan är:

Måndag: 2 km promenad + styrketräning underkropp
Tisdag: 2 km promenad, annars vila
Onsdag: 2 km promenad + styrketräning överkropp
Torsdag: 2 km promenad + kort löprunda
Fredag: 2 km promenad + yoga
Lördag: Vila
Söndag: Intervallpass

Känns som en bra plan! :)
 
Jag har väl mer eller mindre fått inse att inte min kropp kommer hålla för löpning i år, möjligen bra sent isåfall men hoppas inget. Men jag kan summera min vecka ihop med er som springer så flitigt ändå :p
Tre styrkepass, fem promenader, fem ridpass och flera stretch och foamroller/bollpass. Sen har jag stått en del i vedhögen också och det är fasen ett träningspass om nåt :D
 
Varit iväg en sväng på gymmet, 30 minuter lugnt på crosstrainer och så styrketräning. Vääldigt tomt så det känns som om det betydligt mindre smittorisk där jämfört med en eftermiddag i mataffären. :crazy:

Var ganska mycket pensionärer som tränade förut på förmiddagarna, de är inte kvar men förhoppningsvis så kan de träna lite ute nu i det fina vädret.
 
Jag har väl mer eller mindre fått inse att inte min kropp kommer hålla för löpning i år, möjligen bra sent isåfall men hoppas inget. Men jag kan summera min vecka ihop med er som springer så flitigt ändå :p
Tre styrkepass, fem promenader, fem ridpass och flera stretch och foamroller/bollpass. Sen har jag stått en del i vedhögen också och det är fasen ett träningspass om nåt :D
Så tråkigt, men jag är som sagt sjukt imponerad av din självdisciplin och att du kämpar på så bra med att få ordentlig ordning på den dumma ryggen! Och så får du väl trösta dig med att det åtminstone inte lär finnas några lopp du går miste om i år!
 
Dagens benpass började med tre rundor av 3 inchworms, 10 knäböj och 10 utfallssteg som uppvärming följt av:

Marklyft
Utfall med skivstång på ryggen
Musslan
Frontböj

Sen kände jag visst för att tortera mig lite grann och gjorde flås-delen av dagens crossfitpass:

50 jumping jacks
15 burpees
35 jumping jacks
12 burpees
20 jumping jacks
9 burpees

Flåsigt var ordet! Pulsen var uppe och nosade på 200-strecket där ett tag och såhär efteråt känner jag mig hyfsat genomkörd. Härlig känsla, men några sekunder efter avslutat pass kände jag mest såhär:

20200420_121135.jpg


:D
 
Jag har beställt skidor och pjäxor (för tidig födelsedagspresent :bump:), var slut i min längd/storlek i butikerna. Det var gratis frakt till postutlämningsstället men fick typ hjärnsläpp och valde ändå "hämta i butik". Nu ser jag att grejerna är framme, men butiken är inte öppen förrän på torsdag eftersom säsongen är över pga corona. Så det är strålande sol och jag vill ut och åka skidor och de ligger färdiga och väntar på mig i en stängd butik :arghh:. Så frustrerande! Dessutom är jag inte säker på att pjäxorna kommer passa, kunde bara prova två storlekar för stora i butik och passar de inte kommer jag ju inte kunna byta direkt i butiken ändå eftersom det är så utplockat.
 
Idag slog jag löpningsrekord och var uppe på hela 6,5 km! :banana:
Har inte sprungit så långt i ett svep sedan 2014 typ. Tog det väldigt lugnt för jag ville att det skulle kännas lätt. För mig är sträckan bara i huvudet och jag har exakt noll pannben så blir det minsta lilla jobbigt så ”orkar jag inte” (fast jag orkar!). Såg ut en liten avstickare för att kunna göra rundan några hundra meter längre nästa vecka.
Nästa är att orka jogga ungefär en mil. Nån gång. Har en runda som är 9,4km som jag har som ”milmål”.
 
Så tråkigt, men jag är som sagt sjukt imponerad av din självdisciplin och att du kämpar på så bra med att få ordentlig ordning på den dumma ryggen! Och så får du väl trösta dig med att det åtminstone inte lär finnas några lopp du går miste om i år!

Tack för fina ord :heart Behöver nog få höra ibland att jag är duktig för det är motigt stundvis... Men nu var det längesen jag hade sådär riktigt ont så något gör jag rätt verkar det som så det känns bättre med ett litet kvitto iallafall :)

Just lopp är jag inte så noga med. Men älskar att springa i den fina omgivningen vi bor i och känna att jag tagit ut mig ordentligt och försöka vara lite bättre än innan. Saknar det, särskilt nu när vädret börjar bli så gött!
 
Läser om alla som sammanfattar sina veckor och tänker tillbaka på vad jag gjort senaste veckan: styrketräning, styrketräning, styrketräning, liite rörlighet och så mera styrketräning. Inte mycket till variation här inte! ;) Massa respekt till er som löptränar! Det är nääästan så att jag funderar på att ge det en chans. Nästan.:p
 
Jag läser sammanfattningarna och tänker att jag är glad om jag kommit ut på en promenad om dagen :o. Men jag hoppas spåren kommer vara ok ett par veckor till, så när jag får mina skidor så kan jag få lite fin vårskidåkning. Sen smälter snön i backen och jag kommer få backträning. Hoppas att dessa saker kommer göra att det vänder för mig, har haft så mycket ångest senaste veckorna och äter dåligt > blir trött och matt > orkar inte träna och blir då heller inte sugen på vettig mat. Ond cirkel som jag hoppas jag kommer kunna bryta nu.
 
Jag har bestämt mig för att tisdagar ska vara mina långpassdagar och eftersom jag har flera möten under dagen fick det bli ett morgonpass. 18 km in på kontot 😊 Väldigt bra känsla i benen men träningsvärken i rumpan från helgens cirkelfys hade inte hunnit släppa. Jag väljer att se det som positivt att jag tydligen har kontakt med sätesmuskulaturen igen, det har varit dåligt med det efter graviditeterna.
 
Mina rumpmuskler hälsar och säger att gårdagens behandling inte var okej. Herregud vad ont jag har! Lite förvånad är jag faktiskt, för så himla hårt tycker jag inte att jag tog i. Mina muskler är bevisligen av en annan åsikt... Känns helt rätt med vila idag!
 
Jag har bestämt mig för att tisdagar ska vara mina långpassdagar och eftersom jag har flera möten under dagen fick det bli ett morgonpass. 18 km in på kontot 😊 Väldigt bra känsla i benen men träningsvärken i rumpan från helgens cirkelfys hade inte hunnit släppa. Jag väljer att se det som positivt att jag tydligen har kontakt med sätesmuskulaturen igen, det har varit dåligt med det efter graviditeterna.
Mina rumpmuskler hälsar och säger att gårdagens behandling inte var okej. Herregud vad ont jag har! Lite förvånad är jag faktiskt, för så himla hårt tycker jag inte att jag tog i. Mina muskler är bevisligen av en annan åsikt... Känns helt rätt med vila idag!

Jag har också träningsvärk i rumpan! :D
 
Jag kan tyvärr inte vara med i rumpklubben! Däremot har jag träningsvärk i magen för första gången på huuuur länge som helst, skön känsla!

Styrketränade igår, har gått in på andra varvet av fas 1 i mitt program (planen är tre varv, totalt 12 pass). Helkroppspass, blandning av cirklar och superset. Benen var stela av träningsvärk innan passet men blev snabbt uppmjukade så det var inga problem :)

Planen för veckan är 3x styrketräning utöver mina dagliga promenader.
 
Svettigt ridpass på lunchen idag! Både pga varmt (hade klarat mig i t-shirt) och pga jobbigt :p

Planen är gym ikväll och en eller två vändor (delar det under dagen isåfall) med bollen och rullen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 508
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp