Åh vad kul! Jag var inte sådär överdrivet peppad på mitt eget pass ikväll, men efter att ha läst ditt peppiga inlägg vill jag gå dit typ nu!Jag var på crossfit igår!!
Det var SÅ ROLIGT Ett pass som de kallar "Basic" så det är aldrig några tunga skivstångsövningar eller så men det brukar bli sjukt jobbigt ändå (nästan jobbigare ibland). Började med rodd och wallballs i team om två i 20 min sen en massa massa boxhopp varvat med lite hanteljobb i 90 seks intervaller. Jag väljer just nu att avstå från hopp mtp bäckenbotten så gjorde step-ups på/över lådan istället
Peppigt, svettigt, hög musik, härliga människor och underbart jobbigt Endorfiner!
Kul att de erbjuder olika sorters pass förresten, det är något jag sett på flera ställen i Sverige men som jag saknar på min egen box. Ska fråga varför de inte satsar på något sådant!
Usch då! Men det kan inte vara pollenallergi då? Jag har känt mig lite så där på senaste, men det var inte förrän när jag läste om pollenhalterna häromdagen som poletten trillade nerAlltså jag trodde ju förkylningen var mer eller mindre borta igår eftersom jag endast var lite snorig och kände mig pigg och stark på det lilla gympasset jag körde. Men ju närmare kvällen det blev igår ju mer började halsen kännas och i natt har det känts som jag haft en höbal i halsen som inte går att få bort plus mer snorig och känner mig hängig. What the fuck? Jaja, blir några lugna dagar igen då... Ska rida på lunchen idag och sen får det bli lugnt.
Hur funkar intervaller, kan du satsa på det i stället? Jag har liknande problem som du med löpning och har därför slutat plåga mig med det eftersom det helt enkelt inte är min grej, men de få gånger om året jag tar en löptur så satsar jag alltid på intervaller. Ibland känns det så bra under uppvärmingen att jag fortsätter springa längre än jag tänkt, och då antingen minskar jag antalet intervaller jag springer sen eller tar bort dem helt, men för mig gör det enorm skillnad att veta att jag bara behöver springa någon minut åt gången. Och det blir ju ändå ett väldigt effektivt träningspass!Försöker bromsa men jag joggar långsamt i från början så det är svårt. Det jag gjorde i dag var att gå ca 100 m. Jag fastnar i att jag INTE får stanna och det blir en stress.