Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagen om all varldens javlighet... Usch, det marks verkligen att vi gar in i annu en period da folk brukar bli sjuka. Jag poppar C-vitaminpiller sa det stanker om det och hoppas, nagot naivt, att det ska hjalpa. Hoppas att du blir frisk fortare an fort!

Ja det var väl bara en tidsfråga, jag blir alltid sjuk nån gång runt februari. Idag blir jag hemma och lever på glass. Kollar på skidor på TV från SM-veckan och blir jättesugen på att åka själv, håhå jaja.

Ja det var väl bara en tidsfråga, jag blir alltid sjuk nån gång runt februari. Idag blir jag hemma och lever på glass. Kollar på skidor på TV från SM-veckan och blir jättesugen på att åka själv, håhå jaja.
Typiskt! Men glass är bra grejer :up:

Tisdag; 1 h pw + 30 min promenad.
Onsdag; 1 h pw + 35 min på löpband på gymmet. Körde även några maskiner mest för armar men la till en för stussen. 3x5 armhävningar samt plankan med raka armar 3x30 sek blev det med.

Idag; Målet var 1 mil pw och det blev 1,1 mil. Dessvärre råkade jag ut för en krigsskada när jag hade 5 km hem så 1-0 till isen :meh:
Trodde inte det skulle bli så farligt (mitt dåliga knä fick ta smällen) men märke efter en stund att det blödde men eftersom det är kallt ute så var mina ben redan förfrusna så jag kände inte av det. Det är uppsvullet med en rejäl blåtira. Kurerar mig under värmefilten nu och får se hur det utvecklar sig. Hade träningsplaner för helgen men får nog planera om.

Onsdag; 1 h pw + 35 min på löpband på gymmet. Körde även några maskiner mest för armar men la till en för stussen. 3x5 armhävningar samt plankan med raka armar 3x30 sek blev det med.

Idag; Målet var 1 mil pw och det blev 1,1 mil. Dessvärre råkade jag ut för en krigsskada när jag hade 5 km hem så 1-0 till isen :meh:
Trodde inte det skulle bli så farligt (mitt dåliga knä fick ta smällen) men märke efter en stund att det blödde men eftersom det är kallt ute så var mina ben redan förfrusna så jag kände inte av det. Det är uppsvullet med en rejäl blåtira. Kurerar mig under värmefilten nu och får se hur det utvecklar sig. Hade träningsplaner för helgen men får nog planera om.
Usch aj! Hoppas att det läker fort!

• Gilla
Reactions: MM
Fick tips om att lyssna på ljudbok medan jag sprang så det provade jag på löpbandet idag. Måste få till ett bra sätt att spela upp på bara, men annars var det ett bra sätt att få tiden att gå. 35 långsamma minuter idag.

Fick tips om att lyssna på ljudbok medan jag sprang så det provade jag på löpbandet idag. Måste få till ett bra sätt att spela upp på bara, men annars var det ett bra sätt att få tiden att gå. 35 långsamma minuter idag.

Jag lyssnar alltid på ljudbok när jag ska springa långt på löpband. Dör av tristess annars :p

Usch, det låter inte alls bra. Krya på knäet!

• Gilla
Jag har smygstartat min flytt idag genom att bära lådor och fulla Ikea-påsar upp till nya lägrnheten på 3:e våningen. Kommer fortsätta imorgon och på lördag, när ”riktiga” flytten går.
Många trappsteg är bra för rumpan och kånka kartonger är bra för både bål och armar. :p

Åh nej! Jag bara väntar på när det är min tur att dratta omkull, det har varit bra nära både en och två gånger den senaste veckan. Hoppas att det blir bra fort!
Jag har smygstartat min flytt idag genom att bära lådor och fulla Ikea-påsar upp till nya lägrnheten på 3:e våningen. Kommer fortsätta imorgon och på lördag, när ”riktiga” flytten går.
Många trappsteg är bra för rumpan och kånka kartonger är bra för både bål och armar. :p
Herregud ja, att flytta räknas definitivt som ett träningspass! Eller typ tre... Jag har fortfarande inte återhämtat mig sedan vi flyttade in i den här lägenheten (också på tredje våningen, utan hiss) 2016 :p Tror vi höll på att kånka möbler och grejer i närmare 12 timmar! Ska packa smartare nästa gång...

Blev veckans sista crossfitpass ikväll. Först en del jobb i ringar, och sedan 21-15-9 reps av dubbla dumbbell thrusters och dubbla dumbbell snatches. Det var definitivt ett sådant där pass som såg helt ofarligt ut på pappret men som kändes allt annat än ofarligt innan man ens hunnit genom första tredjedelen. Fy vad jobbigt det var!

Imorgon blir det välförtjänt vila och jag ska unna mig både lyxfrukost på kontoret, frisörbesök och sedan ost&vinkväll med en kompis. På lördag blir det en heldag i stallet med allt vad det innebär! :)

2019 har ju inte direkt startat bra träningsmässigt för mig :p Har tränat 2 ggr sen årsskiftet... Ryggen började ju krångla rätt direkt och sen var vi på semester och nu är jag förkyld. Kan liksom bara bli bättre nu :D Men jag känner mig pigg nu i alla fall, lite snorig bara, så tanken är ett lätt pass i gymmet i morgon utöver ridning.

Stallet på morgonen inklusive mockning av två frusna hagar :meh:
Därefter gymmet med kort uppvärmning på bandet och därefter styrka i armar och axlar. Hoppas att det känns imorgon :D

Men wow! :love:

Här är mina skidspår! Visst blir man sugen? :laugh: Lägg till att jag på de första och sista 500 metrarna måste ut på en (för) smal och ganska trafikerad väg där bilarna håller i snitt 80 km/tim, ibland med inslag av att stänka regnvatten och gyttja på en, så blir det ett visst spänningsmoment också.

Men jag ska inte bara gnälla! Tror inte jag åkt rullskidor på tre år men det gick häpnadsväckande bra, inte alls så skakigt och obehagligt instabilt som jag mindes att komma igång då. Inga fall och ett hyggligt påskjut i stakningen, även om tekniken kan jobbas på. Men, jag har ju 86 kilometer kvar att öva på fram till sista mars. Nu jävlar! :up:

Visa bifogad fil 24596
Jag blir iaf sugen! På att springa då. Barmark :love:.

Jag kollar på serier på mobilen och tar alltid en maskin som mobilen kan stå på, vissa går det inte med. Brukar ta rummet där passen hålls men man får använda maskinerna övriga tiden men i andra rummet finns det 3 stora tv så då kan man kolla på det om man vill.

Ingen träning idag men kommit ut på kissrundor med hunden. Knäet är svullet och blått men det går att promenera med. Måste slå ett slag för vanish som fixade bort blodfläcken från byxorna :up:
Det var nära jag blev deprimerad där eftersom byxorna är helt nya och bara använda en gång innan men tack vanish :love:

Så här ser jag ut idag;

Bifogade filer

• IMG_20190201_145350_527.webp
    IMG_20190201_145350_527.webp
    62,7 KB · Visningar: 14
Ingen träning idag men kommit ut på kissrundor med hunden. Knäet är svullet och blått men det går att promenera med. Måste slå ett slag för vanish som fixade bort blodfläcken från byxorna :up:
Det var nära jag blev deprimerad där eftersom byxorna är helt nya och bara använda en gång innan men tack vanish :love:

Så här ser jag ut idag;
Nej, men AJ! Stackare! Men skönt ändå att det tog nedanför knäskålen. Hoppas att det inte blir långdraget.

• Gilla
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
698
· Visningar
20 168
Senast: Flixon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 941
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 720
Senast: Miao
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 940
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar