Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blir det förmodligen träningspaus hela veckan. Har blivit smittad av dotter med feber, ledvärk och hosta. Men det är ju sådana tider nu.

Men wow! :love:

Här är mina skidspår! Visst blir man sugen? :laugh: Lägg till att jag på de första och sista 500 metrarna måste ut på en (för) smal och ganska trafikerad väg där bilarna håller i snitt 80 km/tim, ibland med inslag av att stänka regnvatten och gyttja på en, så blir det ett visst spänningsmoment också.

Men jag ska inte bara gnälla! Tror inte jag åkt rullskidor på tre år men det gick häpnadsväckande bra, inte alls så skakigt och obehagligt instabilt som jag mindes att komma igång då. Inga fall och ett hyggligt påskjut i stakningen, även om tekniken kan jobbas på. Men, jag har ju 86 kilometer kvar att öva på fram till sista mars. Nu jävlar! :up:

Visa bifogad fil 24596
Väldigt inspirerande miljö! :D Imponerande att du tar dig ut, rullskidor känns superläskigt tycker jag :cautious:

Väldigt inspirerande miljö! :D Imponerande att du tar dig ut, rullskidor känns superläskigt tycker jag :cautious:

Det är läskigt! Men det blir ändå lite roligare efter ett tag, det som är mest synd är att jag inte vågar njuta av långa utförslöpor på samma sätt som väl vallade skidor på snö, utan håller emot allt vad jag kan och vänder när det kommer en för brant nerförsbacke. Lite värre konsekvenser av att tappa balansen om man får upp farten på asfalt och med mötande bilar. :crazy:

Det är lite trögrullade hjul så det ger ju lite bromseffekt i sig, men jag ser att det finns fler modeller med "riktig" inbyggd broms nu, så möjligen skulle det vara värt att investera i för att det ska kännas lite säkrare.

Gympass igår kväll. 40 min löpband, 2 maskiner för armar, en för mage och sen lyckades jag fixa 11 armhävningar!
Körde få så de jag gör blir ordentliga istället, så kvalitet framför kvantitet. Armarna börjar få lite muskler :)

Näsan är inte riiiiktigt lika irriterande idag men är ju fortfarande dyngförkyld. Så vila idag. Blir bara vanliga pysslet hos hästarna och så hoppas jag att vi hinner greja lite i nya sovrummet. Ska sättas in ny dörr, tapetseras och läggas golv :)

Här blir det förmodligen träningspaus hela veckan. Har blivit smittad av dotter med feber, ledvärk och hosta. Men det är ju sådana tider nu.
Äsch vad trist! Skönt att du fick till en sådan bra träningsvecka förra veckan i alla fall. Krya på dig!

Alltså jag är så peppad på crossfit ikväll :bump: Passet ser helt perfekt ut och innehåller tre favoritövningar :love:
Woop woop, det var precis lika bra (och svinjobbigt) som jag hade vantat mig!

Uppvarming:

15 KB-svingar
10 fallkniven
10 armhavningar
x3

Sedan delade vi upp oss i par och korde 4 varv av:

30 styrkevandningar
30 burpees
30 toes to bar
30 push press

Vi hann halvvags genom den sista omgangen toes to bar, sedan var maxtiden (22 minuter) ute. Vid runda nr 3 kande jag att jag hade mer att ge, sa jag borjade kora med min partners skivstang som var 5 kg tyngre istallet. Maste bli battre pa att vaga valja hogre vikter redan fran borjan, men det ar ocksa ett av mina framsta mal med traningen i ar! :)

Hyfsat slut som artist nu, kunde inte ens torka av koksbordet efter maten utan att det skakade i musklerna hela vagen ner till vaderna :laugh:

Whoopwhoop, första träningen denna veckan!
Ett pass på cykeln. Blev ingen träning alls förra veckan, hade alldeles för mycket att göra och prioriterade att motionera hästarna. Idag stod det mellan att motionera en häst eller mig själv. Med tanke på slasken och halkan var valet (nästan) enkelt!
Tänkte köra ett cykelpass imorgon också. :)

Verkar friskna till rätt snabbt från dyngförkylningen. Söndag och måndag var värst då näsan rann och jag nös konstant och hade svårt att orka jobba till och med. Igår var det mycket bättre och jag hade tillbaka min energi. Idag är jag mest lite täppt i näsan och man hör att jag är lite tjock i slemhinnorna och lite rosslig. Men pigg i övrigt. Ska nog vara glad över att jag tar hand om mig själv och tränar och sover ordentligt :)

Fortsätter det såhär kan jag träna under helgen :up:

Fick världens träningssug nu efter att ha varit så aktiv i helgen, då går jag och får jätteont i halsen :arghh::arghh:
Lagen om all varldens javlighet... Usch, det marks verkligen att vi gar in i annu en period da folk brukar bli sjuka. Jag poppar C-vitaminpiller sa det stanker om det och hoppas, nagot naivt, att det ska hjalpa. Hoppas att du blir frisk fortare an fort!

Tips fran coachen: Drick inte en stor kopp varm choklad som uppladdning infor crossfit. Fy tusan vad obekvamt det var att trana med det i magen! Jag har inte riktigt haft problem med hall och sadar pa valdigt lange, sa jag har kanske blivit lite onodigt modig med vad jag stoppar i mig fore passen... Fick betala for det idag kan jag lova! Men jag korde pa ratt bra anda, och i lag om 3 personer hjalptes vi at att gora:

1 km rodd
30 man makers (hall handerna pa tva hantlar pa golvet, hoppa ut med fotterna sa du hamnar staende planka, gor en armhavning, hoppa in fotterna igen, stall dig upp med hantlarna pa axlarna, ga ner i knaboj och pressa sedan upp hantlarna ovanfor huvudet)
200 double unders/300 vanliga hopprepshopp
15 rope climbs
30 man makers
200 double unders/300 vanliga hopprepshopp
1 km rodd

Det positiva var att man fick ratt mycket vila medan de andra tva jobbade. Det negativa var... Typ allt annat :p Speciellt rodden och man makers var rejalt pafrestande for bade kroppen och psyket. Jadrar var jobbigt det ar att ro nar det dessutom garna ska ga fort!

Jag fick ingen jattebra kansla, men var i ett valdigt bra lag med supergulliga och inspirerande tjejer vilket definitivt forhojde upplevelsen. Nya tag imorgon, da utan varm choklad! ;)

Jag har inte tränat lika ofta på morgonen nu på slutet så det tar mentalt emot att gå upp 5:20 och dra på sig träningskläderna.
Men kl 6 satt jag på cykeln och cyklade 2 mil med varierat motstånd.

45 min lektion med äldsta hästen igår och det gick hur bra som helst :love: Egoboost delux och ännu ett nytt verktyg att jobba vidare med :up:

Idag funderar jag på att ta långlunch om jag ligger bra till med jobbet och rida båda hästarna. Den som gick lektion igår ska bara gå ett kort pass ändå :) Sen ska jag nog ta och gå till och frånsvärföräldrarna i em. Tränar gör jag inte än, för rosslig för det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
698
· Visningar
20 168
Senast: Flixon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 941
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 720
Senast: Miao
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 940
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar