Kiropraktorbesök avklarat och han fann en hel del i rygg, höfter och nacke
"Det blev en helrenovering" sa han när han var klar
Kotorna hade fått sig en omgång där som jag haft så ont i en vecka nu så hoppas det lättar nu. Ska äta en kur med antiinflammatoriskt i alla fall och ta det så lugnt jag kan.
Sen har vi det här med min ben. Dom är ju olika långa. Den kiropraktorn jag brukar gå till har ju sagt att dom bara är så och att jag ska använda hälkil i vänster skon. Det var den här kiron så impad av
Han knäckte loss höfterna och korsryggen och vips så var jag jämn igen. Hur kan dom se och känna så olika?
Det dom båda sagt samma är att jag är överrörlig och måste styrketräna annars kommer jag få leva med ryggont mm. Han tyckte inte jag skulle stretcha för mycket heller eftersom jag är överrörlig, det kan bli värre istället. Han tyckte jag skulle gå och få massage ibland istället.
Med tanke på förskjutningen i höften så undrade han om jag inte hade ont i ländryggen, och jo det har jag ju titt som tätt och är jättespänd i höger sätesmuskel. Hoppas detta släpper nu. Ska bli intressant och se vilken skillnad jag känner.
Ingen träning denna veckan (får bli två veckor med uppehåll nu eftersom vi reser på solsemester nästa vecka) och sen tyckte han jag skulle smyga igång en vecka och sen träna så mycket jag kan. Ingen löpning på ett tag dock. Så det får bli promenader så tar jag upp löpningen igen närmare våren