Ingen promenad som jag hade tänkt. Ryggen behövde vila efter allt stillasittande idag så jag pysslade hos hästarna och duschade barn bara och nu ligger jag i soffan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kanske ska hänga med i den här tråden
Har bestämt mig för att bli bättre på löpträning trots att jag tycker att det är aptråkigt
Har historik av kassa knän men efter drygt fem veckor av mitt träningsprogram funkar det OK.
Gymträning har jag hållit på med i drygt nio år men nu fokuserar jag på löpningen. Vill löpträna tre dagar per vecka som programmet säger och fler gympass än så är knepigt att hinna med. (Heltidsjobb, ensamstående förälder och två hästar att ta hand om och motionera.)
Nu är dock dottern så stor att hon kan vara hemma själv när jag är på gymmet
Jo då. Det blåste orkan idag. Typ. Så det fick bli en kompromiss. Jag tog den enklare rundan, utan backar, men 6,6 km lång. När det blåste som värst och jag rörde mig i slowmotion så föreställde jag mig att jag sprang uppför en brant backe. Det hjälpte. Nästan.
Imorgon löpvila, dock annan träning. Kanske lite cykel och ett benpass. På fredag eller i helgen måste jag få till lite backträning.
Ok jag skulle gärna vilja ha lite input från er! Funderar på att hoppa på en kurs "mamma-träning" i närheten. Beskrivs som "Vi stärker bäckenbotten och djupa magen genom olika aktiveringsövningar. Om man vill finns möjligheten till individuell hjälp under passen. Upplägget baserar sig på stegvis ökning av belastningen liksom stegring av övningarna och anpassas till den nyförlösta kroppen."
Så å ena sidan tänker jag att det är ju viktigt och bra att bygga upp kroppen från grunden igen och att lugna aktiveringsövningar gör ju mer nytta än man kanske känner det som.
Å andra sidan tänker jag att det låter lite för lugnt och tråkigt och att jag kanske kommer känna att det var lite bortkastade pengar om det inte känns som det ger så mycket. Har ju kört 2 månader med liknande övningar (?) redan från "MammaMage"-appen.
Kostar typ 900 kr för 6 gånger så ganska mycket pengar ändå.
Hur hade ni gjort tror ni?
@westernsuzie - Du går väl på någon liknande kurs? Vad har du tyckt?
I södra Skåne. Tämligen nära havet. Och här blåser det jämt känns det som! När jag tidigare bodde längre sydöst så upplevde jag det inte alls så här blåsigt.Klart du ska hänga här! Ganska många som löptränar med (inte jag ) Personligen tyckte jag löpträning gick från tråkigt till kul när jag läste på mer och började variera passen. Men följer du ett program så är det säkert upplagt med varierande pass Vad är det för program du följer?
Grymt jobbat Var bor du (om du vill säga)? Här blåser riktigt mycket idag med, sydvästra Halland
Jag hade ringt och diskuterat med tränaren. Hen borde ha koll på om övningarna går att variera så att det även passar ngn som kommit lite längre.Ok jag skulle gärna vilja ha lite input från er! Funderar på att hoppa på en kurs "mamma-träning" i närheten. Beskrivs som "Vi stärker bäckenbotten och djupa magen genom olika aktiveringsövningar. Om man vill finns möjligheten till individuell hjälp under passen. Upplägget baserar sig på stegvis ökning av belastningen liksom stegring av övningarna och anpassas till den nyförlösta kroppen."
Så å ena sidan tänker jag att det är ju viktigt och bra att bygga upp kroppen från grunden igen och att lugna aktiveringsövningar gör ju mer nytta än man kanske känner det som.
Å andra sidan tänker jag att det låter lite för lugnt och tråkigt och att jag kanske kommer känna att det var lite bortkastade pengar om det inte känns som det ger så mycket. Har ju kört 2 månader med liknande övningar (?) redan från "MammaMage"-appen.
Vad kul!!Verkar bli Oslo Marathon för bolaget jag jobbar i även i år Jag satsar på en halvmara igen. Nu vet jag ju hur det funkar eftersom jag gjort det en gång.
Vad kul!!
Ok jag skulle gärna vilja ha lite input från er! Funderar på att hoppa på en kurs "mamma-träning" i närheten. Beskrivs som "Vi stärker bäckenbotten och djupa magen genom olika aktiveringsövningar. Om man vill finns möjligheten till individuell hjälp under passen. Upplägget baserar sig på stegvis ökning av belastningen liksom stegring av övningarna och anpassas till den nyförlösta kroppen."