Jodå, visst finns det skog i Skåne! Landskapet är inte bara lundaslätten - men visst har jag funderat på om jag inte borde flytta till norrlandHar vi skog i Skåne?
Låter som att du bor i fel ände av landet..
Sry för OT..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jodå, visst finns det skog i Skåne! Landskapet är inte bara lundaslätten - men visst har jag funderat på om jag inte borde flytta till norrlandHar vi skog i Skåne?
Låter som att du bor i fel ände av landet..
Sry för OT..
Wow! Jag funderade på rullskidor i somras men trots att tanken i så fall var att åka på en rullskidbana dvs inga bilar, så tänker jag bara hur jävligt det är att ramla på asfalt... Har aldrig stått på ett par rullskidor men det verkar läskigt .Dagens glädjerapport från träningen är ett fantastiskt lätt och bra rullskidspass, första 6 km på nästa Ica-klassiker. Även om jag gnetade ihop nio mil på rullskidorna i början på 2019 för Ica-klassikern så var det ett visst motstånd att komma igång igen, för att jag minns mest hur jäkla vingligt och obehagligt det kändes i början och att jag måste ut på en del trafikerade vägar.
Och det tog en jäkla tid med många kortare pass att få ihop de där 90 kilometrarna minns jag. Så det bidrog till en inte så positiv känsla att tänka på hur lång tid det kommer att ta om jag ska få ihop nio mil igen nu.
Nu åkte jag nog ingenting förra vintern så senaste passet lär ha varit i mars 2019 - men ändå kändes det nu så lätt, som att det var förra veckan! Kunde gjort några km till utan problem. Ok att rullskidor blir aldrig längdskidor och jag vågar inte helt stå på och njuta när det sluttar nedför. Men nu är det ändå oerhört mycket mer likt åkningen i diagonalandet och stakningen än vad jag förväntade och då också så mycket roligare och lättare.
Jag nådde 300 dagar av meditation och yoga idag! Det firades med en vilodag bara lite lätt yoga och skidåkning på förmiddagen. Känns ganska overkligt att ha kommit upp i den siffran och det är kul att titta tillbaka och se vad jag har lärt mig sen februari. Så många positioner som jag aldrig trodde jag skulle kunna lära mig! Från att knappt kunna göra en sekund crow till att göra alla möjliga olika varianter. Men kanske framförallt känner jag en ny trygghet och tro på mig själv. Det har varit otroligt skönt att ha yogan att fokusera på i år också när så mycket annat har varit osäkert.
Bara 65 dagar kvar till ett år nu då!
Vad kul att du tycker detDu är galet inspirerande!
Jag nådde 300 dagar av meditation och yoga idag! Det firades med en vilodag bara lite lätt yoga och skidåkning på förmiddagen. Känns ganska overkligt att ha kommit upp i den siffran och det är kul att titta tillbaka och se vad jag har lärt mig sen februari. Så många positioner som jag aldrig trodde jag skulle kunna lära mig! Från att knappt kunna göra en sekund crow till att göra alla möjliga olika varianter. Men kanske framförallt känner jag en ny trygghet och tro på mig själv. Det har varit otroligt skönt att ha yogan att fokusera på i år också när så mycket annat har varit osäkert.
Bara 65 dagar kvar till ett år nu då!
Jag gjorde yoga med Adriene tidigare men har aldrig tagit någon riktig yogaklass eller så. Jag skulle säga att jag definitivt var på nybörjarnivå innan i årFränt! Kunde du någon yoga alls innan?
Alltså jag har fortfarande träningsvärk sedan mina 200 armhävningar + bänkpress i lördags Planen är att köra bänk idag igen
Nä det var lite jobbigt Men gjorde 60 av dem mot vägg vilket ju underlättar betydligt, men då var jag redan väldigt trött i musklerna.200 armhävningar?! Jag hade inte haft några armar kvar efter det!