Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Härligt! Bra därJag nådde mitt knäböjsmål som jag siktade på att nå innan årsskiftet 3 reps och 2 reps på 80 kg och känslan var mycket bra!
Utan att ha nån åsikt om huruvida du behöver kolla upp det, men jag känner igen mig! Tror det är att man använder hela kroppen som gör pulsen så hög (jämfört med löpning t.ex.). Har genom åren sett många trådar på olika forum där folk undrar typ "varför blir pulsen så hög när jag åker längdskidor".Skidpremiär igår. Spåren helt ok men sladdriga. Jag blir dock lite nedslagen över min kropp och dess totala avsaknad av motor. Jag är i bra form, jag är stark och så orkar inte min motor hålla igång mig. Även fast jag tar det väldigt lugnt, nästintill turåkningstempo så åker pulsen upp på 175 på bara några hundra meter. Jag åkte en timme i går i väldigt behagligt tempo med en snittpuls på 170, jag försökte verkligen att hålla nere pulsen men det går inte med skidor på fötterna. Det är så frustrerande- jag känner ingen trötthet, musklerna är helt med, men jag vet att jag inte kan pinna på som resten av kroppen vill, för då svimmar jag tillslut.
Jag var tvungen att ta manuell puls några gånger för det kändes orimligt enligt någon skala att jag skulle ha så hög puls som klockan visade, men den stämde. Känslan i kroppen är mer som ett lägre tröskelpass där man känner att man kan fortsätta i evigheter, men hjärta lungor håller inte med. Det är lite obehagligt för utan pulsklockan känner jag inte när väggen kommer och jag blir yr och tappar synen.
borde nog kolla upp det här, provade med vårdcentralen för något år sedan, men när alla värden och vilo-EKG såg bra ut så dog det som av från deras sida. Men vet inte vilken aktör som skulle vilja undersöka mig?
Tack för tipset! Ska försöka få till det.@clusia ett enkelt tips för att bli starkare i överkroppen är att lägga in 15 minuters styrketräning per dag med kroppen som motstånd. Jag har gjort det nu när jag jobbat hemifrån måndag till fredag och märker rätt snabba resultat som är sporrande såklart. Jag gör armhävningar på knäna för att jag är svag, plankan och en del andra övningar för överkroppen. Det har gjort mig till en bättre ryttare vilket är roligt när man faktiskt kan applicera det på något och se resultaten direkt nästan. Du kanske kan se framsteg i yogan rätt snabbt t.ex.
Tack för tipset! Ska försöka få till det.