Tranemo 7 sep

Sv: Tranemo 7 sep

Äntligen har även denna arrangör fattat att man inte vill ha 1 timme mellan hoppning och terräng! Jag är supernöjd med mina tider.:banana:

mm..mkt bättre så här, i våras hann jag inte ställa in min efter hoppn knappt utan fick stressa för att hinna till terrängen...!!

Är det bara jag som tycker det va bättre förra gången? Hahah ja det verkar nog så :p

Hästen kommer ju få vänta typ 5 timmar på transporten. Tyckte det va alldeles lagom som dom hade i våras. Både jag och hästen hann vila ut men det blev ändå inte så att man tappade koncentrationen eller orken.

Jaja men nu e de som det är så man får väll göra det bästa av det. Jag hoppas verkligen på fint väder bara :p

Jag vet inte, är lite delad kring det där med tiden. Skönt att dagen inte blev så lång i våras, kändes helt ok. Fast det var lite stressigt mellan hoppningen och terrängen... Nu kommer man gott och väl hinna gå terrängbanan flera gången mellan hoppning och terräng:D. Får väl se på måndag vad jag tycker då....

Var och tränade i Säve igår och fy vad dåligt underlag!!! Fick säga ifrån att jag inte ville hoppa vissa hinder, var rädd för både tappade skor och skador:crazy:. Fast vi fick hoppa "dike" med vatten i (rejält med vatten oxå pga regnet), dike - 1 språng - rulle och rulle - 1 språng - dike. Gick kanon, inga problem alls. Pållan var riktigt laddad och tyckte att det blev lite väl spännande med flygplan som landade och startade i direkt anslutning till banan, men jag häll mig i sadeln under hela träningen:p.

Är det bara jag som tycker det va bättre förra gången? Hahah ja det verkar nog så :p

Hästen kommer ju få vänta typ 5 timmar på transporten. Tyckte det va alldeles lagom som dom hade i våras. Både jag och hästen hann vila ut men det blev ändå inte så att man tappade koncentrationen eller orken.

Jaja men nu e de som det är så man får väll göra det bästa av det. Jag hoppas verkligen på fint väder bara :p

Fast det är ju en helt normal fälttävlan? Tranemo är den enda som jag har varit på som stressat så fruktansvärt mellan hopp och terräng. För min del så tycker jag att det är kass när man inte hinner gå banan flera ggr och sen koppla av emellan så jag är väldigt nöjd med att de ändrat. Har flera ggr inte brytt mig om att åka till Tranemo pga deras tidigare upplägg.

Håller med!! Sist fick ja åka tidigare för att hinna SPRINGA terrängen en gg innan ja red dressyren å de! Som sagt hoppas bara på gott väder så e ja super nöjd :)

Var också och tränade igår i Thn...å Jösses va geggigt de vaa!! Hoppas de inte regnar mer nu innan söndag...men de e la ingen risk att de skulle bli sol :grin:

Ja e så nöjd me att de räcker me att åka hemifrån vid 7 på sön!! startar vid 11 men min kära herre behöver ridas fram en bra stund innan dressyren å så :angel:

Jag kommer att få åka hemifrån vid halv 6:eek:... *snark*. ja, ja, det har man ju överlevt förut...

Det är ju lite mer sandig mark i Tranemo, så det brukar inte bli sååå himla lerigt, men upptrampat lär det nog bli. Om man kollar på prognosen för Tranemo på SMHI:s hemsida så ska det inte bli regn på söndag, men väl på fredag och lördag.

Gick det bra på träningen igår?

Tycker oxå att det är bra att det är gott om tid mellan hoppningen och terrängen. Själv kommer jag ha med mig en pt som ska coacha mig på bästa sätt! :D

Jag kommer att få åka hemifrån vid halv 6:eek:... *snark*. ja, ja, det har man ju överlevt förut...

Det är ju lite mer sandig mark i Tranemo, så det brukar inte bli sååå himla lerigt, men upptrampat lär det nog bli. Om man kollar på prognosen för Tranemo på SMHI:s hemsida så ska det inte bli regn på söndag, men väl på fredag och lördag.

Gick det bra på träningen igår?

Han gick kanon, men som sagt det PISSEREGNA!! så de va lite tråkigt. :(

Vad kul att han gick bra, mindre kul med vädret...

Vi slapp regn under träningen, men underlaget var verkligen uselt:(

Snälla,sluta spamma denna tråden nu med ert OT snack.

Öh? snacka om att kasta sten i glashus... Se dina tidigare inlägg som inte hör till tråden speciellt mycket så spelar väl deras kommentarer ingen roll. Eller du kanske bara skoja med dem?

Senast ändrad:

Jag med , här i kungälv har det ÖÖÖÖSSSSregnet sen tidigt i morse. Hoppas det inte är lika dant i Tranemo

Samma här, fast ja bor ju typ 30 min från kungälv så ;)
Men kollar man på SMHI så ska det vara uppehåll 15 grader och tilloch med lite sol imorn...men de känns ju inte så just nu!!! Hoppas!

Har inte de minsta lust att ens gå utanför dörren just nu... :grin:

Här har det också ösregnat hela dagen och åkrarna är numera som sjöar. Hoppas tranemo har det bättre....

Kan avlägga en rapport att 3 mil från tävlingsplatsen har vi haft regn på förmiddagen men strålande solsken resten av dagen... Så det är bara att hoppas för er skull att det har varit samma väder i tranemo :) När jag var uppe där igår eftermiddag var det uppehåll iaf :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 449
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
849
Senast: Lillkin
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 170
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 745
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30