Sv: Tranemo 7 sep
Knapplån
Livsdebuten i fälttävlan är gjord. Vad ska man säga? Det var roligt fram till hinder nr 3 i terrängen. Skämt o sido. Dressyren kändes jättefin, tyvärr är man ju artig och tror att man alltid ska göra halt och hälsa på domaren i inledningen av dressyrprogram vilket jag gjorde, mycket dumt gjort för det var fel. Sen felridning nr 2 var i den förlängda steglängden då jag satt ner vilket är aja baja, tolkade parantesen som om man fick välja lättridning men det ska tydligen vara lättridning där, mycket dumt att det står i parantes. Dessutom hade jag frågat folk som rider fälttävlan som sagt att det var valfritt om man ville rida lätt. Domaren sa till mig när ja ridit programmet att läsa igenom ordentligt/kolla på andra och dessutom välja vem jag frågarJa ja, hästen kändes fin men 58, någonting i straff kändes inte alls så bra. Tittade på videon och tyckte att det såg väldigt stadigt ut, fick inga direkta kommentarer mer än att vara mer noga med storlek på volterna, tråkigt att man inte får mer konstruktiv kritik när man inte får bättre poäng. Nog om detta.
Hoppningen gick vi nolla, hon kändes fin, då hon ligger på mycket ibland blir jag lite kvar i henne så hon får gå av nära ibland men hon var fin.
Sen gick vi terrängbanan, var redan förvarnad om hinder nr 3, allt kändes bra tills jag såg hindret. Kände direkt att det kunde bli problem där då hon kan vara fjantig för gravar. Resten av banan verkade helt ok. Hur som helst så gick framridningen mycket bra och jag var laddad, trots mina negativa känningar inför trean kände jag ändå att det skulle gå att på något sätt ta sig över det förbaskade hindret. Red iväg och hinder nr 1 gick bra, på 2:an hoppade hon jättefint och det kändes väldigt bra inför trean, vågade inte rida allt för aggressivt på hindret då det såg väldigt lerigt ut framför ( i mina ögon då). Fick ett stopp, red på igen, fick inte till det och tredje gången då trodde jag nog allt att hon skulle hoppa men Norpan hade bestämt sig, det var tvärnej. Så långt gick det för mig. Jag tyckte inte att det var speciellt schysst att ha det hindret som nr 3, hörde flera som oxå tyckte att det var lite taskigt byggt. Men men det är bara att bita ihop, träna mera och komma igen.
Oj vad långt det blev, hur som helst, det var allt trevligt att prova på denna gren, det blir nog fler starter någon gång i framtiden.