Tranemo 7 sep

Sv: Tranemo 7 sep

*KL*

Liten rapport från mig då....

ÄNTLIGEN har jag fått tillbaka min Grå Häst! Han har ju ett bra tag varit utbytt mot någon slags Grå Dressyr Häst som jag inte riktigt känner...som hoppat kråka i banhoppningen och slagit på oförklarliga stopp i terrängen.:eek:

Men nu....gick han som vanligt lydigt i dressyren men extremt laddat! For iväg i galoppen och ville inte komma tillbaka...men men, 50,3 straff var ok iaf, en 8:e plats efter dressyren. Hoppningen var han taggad som hejsan och eftersom jag fortfarande inte riktigt har fattat att han inte tänker vara tittig så gick det lite för fort och för slarvigt mot 2:an som han rev. Resten av banan gick som tåget. Låg 11:a inför terrängen.

Gick banan och kom till hinder nr 3, en grav med nåt slags oförklarligt ribbat hinder i, som en grind fast med med telefonstolpe överst och sen ribbor som man kan se emellan. Livsfarligt tänkte jag!:eek: Och det fick jag tyvärr rätt i...en 90-klass häst kom och tänkte stanna, ändrade sig, kastade sig över med sänkt rygg och hängande hovar, fastnar med bakfötterna mellan ribborna...som tur var gick några sönder och hästen lyckas landa på fötter och kutar glatt vidare...men den hade säkert sår på benen...sen hörde jag att flera hade varit i o sparkat loss ribbor.

Det hjälper ju inte om vi rider med insidan när TD godkänner ett sånt hinder!

Pga av en mindre olycka i ponnyklassen så blev allt lite försenat och det var svårt att veta exakt när man skulle starta. Vi blev lite sena ut och helt plötsligt är det min tur när jag knappt galopperat fram!:eek: Men vi skuttade över några hinder på framhoppningen och sen in i startfållan. Grå spetsar öronen och sen är vi iväg.:bump: Han for runt banan som ett litet troll, tog tag i varenda hinder och hoppade kanon! 3:an bara seglade förbi och inget kändes jobbigt eller svårt resten av banan! Jag var så lycklig att jag sken som en sol hela banan runt!:D

Så nu blir det ingen Udden utan Gärds here we come....:banana:

Hej, Å Grattis till placeringen!!!;) Han såg jätte fin ut,

Själv blev jag väldigt nöjd med dagen tillslut ändå. Trots att ja
va väldigt besviken över dressyrpoängen då ja tyckte att han faktiskt höll sig i skinnet å gjorde de han skulle..men men ett ned i hoppningen på samma som Novali Men en sån KANON runda i terrängen, han gick som en klocka å kändes så himla bra. Kom in felfritt å inom tiden :D Slutade 2 utanför plac, klättrade 18 plac efter terrängen så ja e super nöjd. Speciellt då han inte gått nån FT på länge nu heller!! Men nu vill ja ju hinna me nån mer i år...vi får väl se ;)

Jättekul att träffas iaf och dressyr kan du fila hela vintern!:D

Och kul ny buke bekantskap var ju Berta-Lotta...:banana:

Ja, det var verkligen trevligt att träffas:bump:! Och grattis igen till placeringen!

Blev en riktigt lång dag för mig igår, gick upp halv fem, åkte hemifrån vid sex och körde in på gårdsplanen 21.03... Och då hade jag allt kvar att göra i stallet samt packa ur bilen... Så jag måste nog säga att om jag måste välja så gillar jag upplägget i våras bättre. Fast det är klart, hade det gått så fort som då så hade vi kanske inte hunnit träffas:eek:. Något mellanting hade väl varit bäst (det brukar ju vara så, aldrig är man riktigt nöjd...)

För er som inte vet så gick det så här för mig:
Dressyr: red nog fram liite för länge, hon kändes lite loj (även jag). I första galoppen tände hon dock till, la på en brall i ökningen och jag ser en sko komma flygande genom luften :rofl:. Har aldrig lyckats få en häst att tappa en sko i dressyren förut och kunde knappt hålla mig för skratt, och tog mig igenom resten av programmet men red nog lite passivt och satt mest och kände efter om hon haltade... Resultatet blev 51, 8 straff vilket väl var ungefär vad jag förtjänade...:angel:. Fick springa bort till hovslagaren som hjälpte mig att slå på skon igen:bow:.
Hoppning: Kråkan var pigg och tyckte knappt att hindren syntes, så hon drog på :cool:. Kändes ändå rätt ok och var felfritt.
Terrängen: Jag har en terrängmaskin!!! Hon är en pärla i terrängen min lilla Kråka:bump:. Felfritt och en bra tid (nästan på gränsen till för snabbt:o). Pga underlaget (hade ju regnat en del, men det var ändå förvånandsvärt bra) lät jag henne bestämma tempot lite, red inte på men höll inte tillbaka heller. Tog lite korta vägar på några ställen, så tempot var nog ganska bra.
Knep till slut en fjärdeplacering, vilket jag är jättenöjd med!!!

Kollade på bilderna på nätet, du måste kolla in bilderna från banhoppningen och din min när du hoppar nr 4 :rofl:

Grattis själv! Alltid kul att göra nya bekantskaper! Men nästa gång så är det jag som står med den färgade rosetten....:D:rofl:

Jag vet:rofl::o! Tänkte att det skulle gå obemärkt förbi, men icke... Nåväl, det var ju jag som kastade den första stenen...:D

Hoppas att det kommer bilder från terrängen snart, visst stod han vid vattnet när vi red? Eller var det vid sista hindret? Jag red ju så himla fort, så han kan ju inte gärna ha hunnit med flera hinder...:rofl:

Ja hon kom naturligtvis inte undan dig :cool:

Alltså jag har ju läst hennes inlägg här och var lite rädd:eek:, så man får ju hålla god min och låtsas att det är trevligt... ;). Nej då, skämt åsido - tack för att jag fick låna din kompis! Stunderna med ösregn blir ju alltid lite trevligare i gott sällskap:laugh:!

Alltså jag har ju läst hennes inlägg här och var lite rädd:eek:, så man får ju hålla god min och låtsas att det är trevligt... ;). Nej då, skämt åsido - tack för att jag fick låna din kompis! Stunderna med ösregn blir ju alltid lite trevligare i gott sällskap:laugh:!

Men du hon gör så, hon TVINGAR sig på en och sedan blir man inte av med henne...
Hon är inte min kompis, hon är min stalker :devil:

Jag vet:rofl::o! Tänkte att det skulle gå obemärkt förbi, men icke... Nåväl, det var ju jag som kastade den första stenen...:D

Misstag nr 1.

Tro aldrig att något går obemärkt förbi när det gäller Novali, finns det något så hittar hon det och sedan jagar hon dig med det i flera år :grin:

Men du hon gör så, hon TVINGAR sig på en och sedan blir man inte av med henne...
Hon är inte min kompis, hon är min stalker :devil:

Ja, eller hur???! Sanningen är att utan mig skulle du stå ensam och allena här i världen och eftersom jag är en sån himla hönsmamma så kan jag inte låta detta ske trots stora påtryckningar i bukevärlden....:eek::rofl::devil:

Ja, eller hur???! Sanningen är att utan mig skulle du stå ensam och allena här i världen och eftersom jag är en sån himla hönsmamma så kan jag inte låta detta ske trots stora påtryckningar i bukevärlden....:eek::rofl::devil:

Jag bara bävar för alla sms som har spammat min telefon nu i helgen när den "gick sönder" :angel:

:devil:

Kära Vän! Som jag påpekat i tidigare trådar så gäller det att hålla sina vänner nära och sina fiender ännu närmare....det är därför du finns allra närmast mitt hjärta och jag samlar på små trådar i ditt liv så du ska veta vad som händer den dag du inte ligger mitt hjärta närmast......:rofl::devil::rofl:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 446
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
848
Senast: Lillkin
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 141
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 745
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar