Tranemo 7 sep

Sv: Tranemo 7 sep

Jag ska också dit!! Andra försöket i lätt klass! :D

Nämen vad trevligt!
Välkommen till Örebro?
Är det för plugg?
Vart ska du ha hästen?

Gaaah, jag vill också tävla FT men det är nog inte så troligt än...har precis börjat hoppa hästen igen efter 1år konvalescent och dessutom äger jag bara en w-sadel just nu.
Men sparar som sjutton till en hoppsadel.:bump:
Nästa år då jäklar!!

Lycka till alla som ska med!

Tackar tackar :bow: det ser ut som att det ska bli civilekonom av mig får väl se hur det ska gå :angel:. Hästen kommer stå i ett stall i Mosås tror jag det heter ett ganska stort stall med ridhus och så kommer bli super tror jag. Vart håller du och din pålle hus?
Ahh va tusan sälj westernsadel vad är western jämfört med FT :devil::p

Ja, dessa pojkvänner vad de kan ställa till...ska du flytta med honom till Örebro nu då???:eek:

Vad tråkigt med Tello men så är det ju när man måste få till lite utbildning på sig själv, inte lätt att ha råd och hinna med allt...

Haha jo det är ju så. Men japp han får följa med om han inte är såld innan. Men vi har en fin stallplats där uppe iaf och jag är ruggigt sugen på att starta ngn mer fälttävlan i höst.

Knapplån

Ingen som har lite bilder alt video från terrängen i tranemo? SKa iof dit på onsdag och träna men vore kul och se vad man kan förvänta sig. Ska rida debutant den 7:e där..

Knapplån

Ingen som har lite bilder alt video från terrängen i tranemo? SKa iof dit på onsdag och träna men vore kul och se vad man kan förvänta sig. Ska rida debutant den 7:e där..

Har inga bilder på debutanthindren men dom är snälla och fina och tydliga. -många typhinder.

Lite kuperad bana.

Kollade just mina bilder från deras gamla MSVA bana för D-ponny (samma bana blev MSVB året efter. -Väsldigt små och snälla hinder.

Var på CNC* förra året och det var inte heller stort eller långt.

/Max

Vi var i Tranemo i onsdags och tränade terräng. Det kändes ganska bra faktiskt och min häst är så schysst så det känns bra inför tävlingen om två veckor, synd bara att vi inte fick hoppa björkhindret i nerförsbacken, e ju sådär förtjust i att hoppa i nerförsbackar...

Det känns som om det är en bra bana att debutera på faktiskt..

Vi var i Tranemo i onsdags och tränade terräng. Det kändes ganska bra faktiskt och min häst är så schysst så det känns bra inför tävlingen om två veckor, synd bara att vi inte fick hoppa björkhindret i nerförsbacken, e ju sådär förtjust i att hoppa i nerförsbackar...

Det känns som om det är en bra bana att debutera på faktiskt..

Jag träffade ngn Tranemokille i Sämsholm, jag fattade det som om han var banbyggare eller iaf hjälpte till med det. Han sa till mig att banan skulle ändras helt? Alltså starten t ex skulle gå nere på ängen nedanför framhoppningen eller alltså till höger bortanför dressyrbanan som ligger i hålan. Han sa också att hinder nr 2 i debutanten skulle vara en grav, vilket jag kommenterade att jag tyckte det var väl tidigt på en debutant bana.

Jasså? Okej... Ja fråga i onsdags när vi va där, fick väl inget riktigt svar men på dom lät det som att det i stort sett alltid e nästan samma bana! Oj de kan ja hålla med om, att de va lite fräckt att ha en grav som nr 2! Jaha de blir ju spännande å se hur de blir nu då! :)

Ursäkta att man frågar men utveckla gärna det här med graven. Är det bara en grav eller är det ett hinder med en grav i/ framför? Typ som första hindret när vi var på huntingen i Borås förra året.

Vi hoppade ju det där diket och hindret 1 lr 2 galoppsprång efter det på träningen, är det en grav eller ett dike?

Antar att du menar coffin, eller vi hoppade ju "halva" coffin. Graven och sen hinder..eller va menar du? förstår inte riktigt frågan??

Hoppas dom har gjort om banan, iallafall lite grann. Lite tråkigt att rida samma bana nu igen så jag hoppas på omgjord bana iallafall :p

Hmm... Nån som kan svara på hur Tranemos lätt bana är jämfört med lätt banan i ljuslingsbacken?? Är den lika svår eller kanske lite lättare..? Den kan väl ändå inte vara svårare iaf eller? :confused:

Nu har starlistorna kommit ut! Har ni fått bra tider?

Man kommer ju typ va hemma mitt i natten. Jag tror jag skulle hoppa terrängen 20 i sex eller nått sånt där...

Jag är faktiskt nöjd, dressyren runt 10 tiden och terrängen runt kl 17, kommer ej ihåg exakta tider.

Håller på och klipper min häst för andra gången och hon ser ut som killen i fanta reklamen, hoppas att jag får ordning på henne för hon ser inte klok ut! Inte lätt när hon inte gillar att bli klippt på halsen och nära huvudet att få det bra...

Jo, jag e nöjd me att ja slipper åka mitt i natten. Startar strax efter 11 så de e gött...blir ju en stund till terrängen men får hoppas på fint väder bara så e de ju lugnt ;)

en kompis sa till mig att det skulle regna :S Vill inte...
Skulle typ vara dåligt hela veckan. Hoppas att underlaget inte blir dåligt bara.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 449
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
849
Senast: Lillkin
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 170
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 745
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol