tränar försäkringar

sandra_bure

Trådstartare
jag undrar hur man kan få veta var tränarna har sin personal försäkrad?
jobbade hos en tränare för många år sen och skadade mig och ska skicka in papperna till försäkringsbolaget. nu e det inte så enkelt att jag kan gå och fråga han pga att vi inte pratar något mer.

någon som vet hur man kan gå till väga för att få veta??

mvh jag

Sv: tränar försäkringar

jag undrar hur man kan få veta var tränarna har sin personal försäkrad?
jobbade hos en tränare för många år sen och skadade mig och ska skicka in papperna till försäkringsbolaget. nu e det inte så enkelt att jag kan gå och fråga han pga att vi inte pratar något mer.

någon som vet hur man kan gå till väga för att få veta??

mvh jag

Alla har inte samma försäkring, är det genom facket är det troligen folksam, det finns dock de som inte har någon försäkring öht. SGC har däremot en försäkring på alla galopphästar i träning (vet inte hur det är om de inte står i träning). Men för att skicka in papper har jag för mig att du måste ha arbetsgivarens underskrift. Tror du måste skicka in papperna inom en viss tid dessutom.

Alla har inte samma försäkring, är det genom facket är det troligen folksam, det finns dock de som inte har någon försäkring öht. SGC har däremot en försäkring på alla galopphästar i träning (vet inte hur det är om de inte står i träning). Men för att skicka in papper har jag för mig att du måste ha arbetsgivarens underskrift. Tror du måste skicka in papperna inom en viss tid dessutom.

okej...hmm..låter inte lovande att få tag på vad han har för försäkringsbolag.
papperna har jag nyss fått från doktorn.

Är ärendet anmält som arbetsskada? Tror dock, som Miss QT skriver att papper ska skickas in inom en viss tid. Sen tror jag att när det väl är anmält som arb.skada så har man ytterligare en viss tid på sig om man får några vidare problem med skadan. Men nu när jag tänker efter så är det nog om man ev ska få ut något på en sk. invaliditetsförsäkring... Är dock inte helt säker!

Var tränarna har sina anställda försäkrade kan du nog kolla med hos Facket. Tror det är genom facket man är försäkrad. Har också för mig att det är Folksam.

Men du! Kan du inte kolla med Jägers och höra med dom? (För det är väl den aktuella banan..?) Dom har kanske koll på det? Någon på Sekretariatet kanske har koll på sådana frågor tänkte jag..

Det enklaste vore väl att fråga den aktuella tränaren i fråga om han hade någon försäkring. Vad gäller SGs försäkring så tar du kontakt med SG så får du papper. Den gäller för olyckor i samband med träning av galopphästar, även för publik på galopptävling etc.

Det enklaste vore väl att fråga den aktuella tränaren i fråga om han hade någon försäkring. Vad gäller SGs försäkring så tar du kontakt med SG så får du papper. Den gäller för olyckor i samband med träning av galopphästar, även för publik på galopptävling etc.

tack för alla svar. vart kan man hitta nr till sg??

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 747
Senast: morgaine
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 011
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 999
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar