Jag tror inte att någon här skrivit att cyklister bör cykla på 1+2 vägar. Jag skriver ju inte att alla som går någonstans är idioter, eller hundägare alla är idioter, bara för att jag har träffat på bådadera på 1+2 vägar som går i 100, utan reflexer, klockan tio på kvällen. Ja man blir livrädd. Alla lastbilschaufförer är inte idioter trots att jag såg en preja en volvo ut i vägrenen häromdagen, den verkade helt oblivious om att det var en bil i den fil som den skulle köra in i (skulle varit ännu mer förvånad om jag inte sett filmen publicerad här med deras döda vinklar, men de kan väl försöka komma ihåg om de körde ikapp en bil innan de kör in på platsen där den är i alla fall.) som tur var så var vägrenen bred och bilen kunde komma undan genom att sakta in och köra ut på den. Alla bilister är inte heller idioter bara för att jag stöter på en person i månaden som inte klarar av att låta bli att trycka ned gasen när man (försöker) köra om, jag brukar glida in bakom igen och vänta på att de kasar ned i 90 igen innan jag gör ett nytt försök.
Så varför i all sin dar ska cyklister vara idioter för att du hittade en idiot på en 1+2 väg? Han kanske kör lastbil i vanliga fall och beter sig idiotiskt då med. Att det finns idioter i trafiken är det ingen som protesterar mot. Men cykelinfrastrukturen är fortfarande inte byggd för cyklar... det hjälper inte att en cyklist cyklar på en 1+2 väg. Cykelinfrastrukturen är fortfarande inte byggd för cyklar
oavsett om så en cyklist cyklade på E4 så är det inte ok att parkera betongsuggor och skyltar på cykelbana i centrala Stockholm.
För övrigt så tycker inte jag att alla som åker permobil är idioter bara för att P4 trafiknytt varnade för en i fil på E4 häromåret. Man kan fortfarande bytta lämpliga trottoarer med sänkningar där permobiler kan komma upp lätt. Trots att en permobil var ute på E4 helt felaktigt.