Han tog upp barnfrågan för att det är en viktig fråga för honom. Hade det inte varit det så hade han inte tagit upp det. Du kan nog lita på att det du ser är vad du får och inte räkna med att han ändrar sig. Jag har stått på andra sidan några gånger och varit tydlig med att jag inte vill ha fler barn. Killen (i mitt fall) har oftast accepterat det rakt av men snart börjat med små grejer som typ, tror du jag hade blivit en bra pappa? Eller, åh så gulligt, det hade kunnat vara vi som går där med barnvagn! Dvs. de har inte respekterat min ståndpunkt utan utgått ifrån att jag kommer ändra mig trots att barnfrågan är något jag tagit upp omgående just eftersom den är viktig för mig. Det är inte något jag kommer ändra inställning till men ändå gör folk sådär, tror att man kommer ändra sig med just HONOM! Jag har avslutat förhållandet i det läget. Jag vill inte hindra någon från att få de barn de vill ha och jag vill inte heller höra tjatet utan vill bli respekterad för min ståndpunkt.
Vill du ha barn är han inte rätt för dig. Han har varit schysst och berättat sin ståndpunkt. Respektera den.