Träffat äldre man

Jag tänkte om hon använde tex använde p-piller och slarvade med vilje för att hon absolut ville ha barn. Sånt händer säkert...
Sen kan det ju hända ändå såklart.
Om man inte vill ha barn skyddar man sig själv. Det kan man inte lägga på någon annan.
Skrönan du drar upp här drar många män, män som inte skyddar sig utan anser att det är kvinnans uppgift.
 
Det vet vi ju inte i det här fallet.
Men annars har du rätt.
Vad vet vi inte? Vi vet att om en graviditet sker för att en kvinna har "slarvat" med piller så har ju uppenbarligen inte mannen skyddat sig. Vill man inte ha barn får man skydda sig själv, det är inte svårare än så. Lägger man det ansvaret på sin partner har man ju också gjort sitt val och kan knappast skylla på den andra om det då blir barn i alla fall.
 
Jag är avundsjuk på att kvinnor har så många preventivmedel att välja på.
Ja många finns det och för väldigt väldigt många handlar det om att må mer eller mindre dåligt för att kunna skydda sig från graviditet. Preventivmedel ger för väldigt många biverkningar som inte är roliga alls. Preventivmedel för män (som dessutom är väldigt väldigt säkra!) har forskats fram i omgångar men eftersom män anser att de inte kan tåla några biverkningar alls har kvinnor fått fortsätta skydda sig medans män har fortsatt skylla på kvinnor som blir gravida trots preventivmedel som sköts exemplariskt.

Om du vill ha fler preventivmedel för män än kondomer så gör det känt för forskarna. Är ni tillräckligt många kanske de vågar lansera något av alla de som andra män har ratat.
 
Jag är avundsjuk på det simpla i en vasektomi. Skulle gjort det imorgon om det var lika snorlätt för kvinnor.
Det är inte längre särskilt komplicerat för kvinnor heller.
Det görs med titthålskirurgi.
Jag lät sterilisera mig då jag efter 3 barn inte ville genomgå någon ytterligare graviditet och inga andra alternativ fungerade så nära efter sista barnet.
Jag var då 41 och tyckte att det räckte så.
 
Jag är avundsjuk på att kvinnor har så många preventivmedel att välja på.

Med tanke på hur farliga preventivmedel kan vara så är det inget att vara avundsjuk över. Jag har testar massor, är över 30 och de flesta har skapat problem på något vis.

En vän till min fick dubbelsidig blodpropp i lungorna. Hon var rejält sjuk. Troligen pga hormoner. Det är inte riskfritt, om män inte vill ha barn så kan de faktiskt lösa det själva.
 
Det är inte längre särskilt komplicerat för kvinnor heller.
Det görs med titthålskirurgi.
Jag lät sterilisera mig då jag efter 3 barn inte ville genomgå någon ytterligare graviditet och inga andra alternativ fungerade så nära efter sista barnet.
Jag var då 41 och tyckte att det räckte så.
Det är ändå en bra mycket mer komplicerad operation än för män och även om jag personligen inte tycker att laparoskopi i buken är något speciellt så blir många dåliga efter, har ont och behöver stanna kvar på sjukhus. Dessutom ökar risken för sammanväxningar med operationer i buken, inte heller en helt trevlig upplevelse och man behöver oftast opereras igen. Tänk så bra det hade varit om essure faktiskt hade varit så bra som de sa från början och inte det elände det faktiskt är. Med essure var det ju lika smidigt med en kvinnlig sterilisering som med en manlig.
 
Du börjar ju bli såpass gammal att du inte har all tid i världen om du vill ha barn. Jag hade avslutat. Det finns andra bra män som vill ha barn.
Sån panik är det inte. TS är bara 29 år och har ännu tid på sig. Idag väntar kvinnor längre innan de skaffar barn - många får barn fast de närmar sig 40. Det finns flera olika slags fertilitetsbehandlingar för den som behöver hjälp på vägen (äggdonation tex ).
 
Därför att man gillar grejen.
Något måste du ju ha emot det hela om du inte vill ha fler barn.
Kul grejer tål ju att upprepas.
Vilket konstigt resonemang. Det mesta (?) roliga har ju ett slut.
Jag gillar småbarn. Har 2. Vill inte ha fler. Logistik, ekonomi, boende, karriär, arbetsinsats osv osv. Vill gå vidare i livet (från bebisar och småbarn, inte från mina barn). Bara för att man gillar bebisar skaffar de allra flesta ju inte 20-30 st.
Jag älskade studentlivet, men vill inte tillbaka, har gått vidare.
Jag gillar godis, men kan inte äta hur mycket som helst.
 
Jag och sambon diskuterade nog barn innan vi diskuterat om vi var ihop. Inte som i "ska VI skaffa NU" utan snarare som ett sätt att lära känna varandra, och se om vi kunde ha en vettig framtid ihop. Kändes fullt normalt, var väl 24-25 då.

Att inte fundera över om förhållandet kan ha en framtid känns möjligtvis som nåt i unga år. Jag hade nåt sånt i 20årsåldern som jag nog redan då visste att det knappast var människan jag skulle skaffa barn och hus med. Barn, lite övergripande var/hur man vill bo etc känns väldigt rimligt att ta upp tidigt.

Att hoppas på att mannen ska ändra sig känns både respektlöst och destruktivt. Det är såklart bara TS som kan värdera hur viktigt det är med barn, eller om det känns ok att avstå.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 311
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
4 007
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: Otherside
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 940
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp