Trädgårdstråd 2020, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm har inga frön till det, har bara buskbönor. Funderar på någonting lågt som inte konkurrerar på höjden? :) Men är lite rådvill.
Vet faktiskt knappt var jag ska plantera nånting alls, har lite svårt att bestämma mig. :rofl:
Tänkte det skulle vara svårt att komma åt om det var lågt.

Om inte så rekommenderar jag mangold eller kanske spenat! :d:d
 
Jag gillar inte att behöva förespråka våld, men jag kan säga att varken New Dawn eller honungsrosen är uppmärksamma eller lydiga lyssnare - men grensax och sekatör får dem att skärpa till sig en stund. I wish you luck. :)
Aj det bådar inte gott för mig. Ska vi slå vad om att den planerade honungsrosen på den än så länge obefintliga spaljen in mot grannen kommer tycka att det är skitkul att översvämma deras tomt med sin grönska. (De älskar gräsmatta och stensättningar men verkar avsky blommor och träd)
 
Aj det bådar inte gott för mig. Ska vi slå vad om att den planerade honungsrosen på den än så länge obefintliga spaljen in mot grannen kommer tycka att det är skitkul att översvämma deras tomt med sin grönska. (De älskar gräsmatta och stensättningar men verkar avsky blommor och träd)

Honungsrosor är lite anarkistiska av sig... de följer inte order kan vi lugnt säga :angel: :laugh:
 
Jag gillar inte att behöva förespråka våld, men jag kan säga att varken New Dawn eller honungsrosen är uppmärksamma eller lydiga lyssnare - men grensax och sekatör får dem att skärpa till sig en stund. I wish you luck. :)

Du, jag har sett din honungsros... det är kärnvapen som gäller där om man ska tämja den, en liten sekatör kommer man inte långt med! :rofl: Men fin är den :love:
 
Staket klart på två av tre sidor! Bara en grind som saknas också.
 

Bifogade filer

  • IMG_20200509_201237_323.webp
    IMG_20200509_201237_323.webp
    234,8 KB · Visningar: 28
Aprilväder idag. Från ljusa stackmoln till mörka moln och hagel/snö. Nu är det fullt solsken från klarblå himmel.
Efter onsdag skulle jag hoppas att det går att börja plantera ut lite saker.

Börjar också bli dags att förodla squash, pumpa och gurka. Har 6 sorters squash och 3-4 sorters pumpa och det ska bli så roligt! Älskar att ha olika sorter både rent visuellt (exempelvis pumpa med blågrått skal mot en illgul pumpa) och även smakupplevelserna. Har fått höbalar som blivit dåliga, tänkte använda dem som mur vid basen av gödselstacken och bara fösa ner gödsel mot dem. En upphöjd odling ungefär. Ska prova aubergine där också. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
488
Senast: Jahopp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
14 427
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 160
Senast: zassoo
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp