Jag hade för mig att vi bodde ganska nära varandra, men jag har visst fel. Eller så är det mycket lokalt. Ingen snö här.Och nu ligger det nästan mer snö än på hela vintern *gnäller*
Tack och lov att jag tog in Daturorna när skiten började
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade för mig att vi bodde ganska nära varandra, men jag har visst fel. Eller så är det mycket lokalt. Ingen snö här.Och nu ligger det nästan mer snö än på hela vintern *gnäller*
Tack och lov att jag tog in Daturorna när skiten började
Jag bor ungefär 10 mil norrutJag hade för mig att vi bodde ganska nära varandra, men jag har visst fel. Eller så är det mycket lokalt. Ingen snö här.
Sätt en klematis istället? Det borde bli effektfullt!
Jag gissar på vinteriberis.
Däremot mycket varierande och innehållsrikt väder (hagel inne i stan, 2 mil bort) så lilla växthuset, plastdrivhuset och löklådan fick täcke.Snö på Axevalla travbana (typ 7 mil sydväst om oss), snö norrut, snö överallt...förutom här.
Tack, Vänern!
Har har vi haft sol,moln,hagel x 3 ggr,regn,blåst o mera regn.Däremot mycket varierande och innehållsrikt väder (hagel inne i stan, 2 mil bort) så lilla växthuset, plastdrivhuset och löklådan fick täcke.
Här ska det bli minus eller ner mot nollan hela veckan nattetid, så det som varit ute åkte in och får stå inne så länge. Jag är mest orolig för att all fruktblomning ska frysa bort, det är/var så mycket knoppar på gång såg jag tidigare.
Jag gissar på vinteriberis.
Åh vad tråkigt
Jag missade helt att det skulle vara frost igår natt.
Kan väl avslöja att min blommande tumbling tom (gula körsbärstomater i ampel, dyra frön som jag haft stora problem med att få att gro...) i mitt enkla lilla växthus inte mår särskilt bra längre...
Det krävs bladmassa för frukt också, sätter trädet blad?Vi har ett urgammalt men pyttelitet stackars äppelträd som i princip bara är en smal stam. Den får lite kärlek varje år och har börjat ge något äpple. Igår såg jag jättemånga knoppar! Verkligen jättemånga för ett så litet träd. Hoppas de överlever dessa kalla nätter. Det ser ljusare ut från natten till fredag.
Ja det får blad också.Det krävs bladmassa för frukt också, sätter trädet blad?