Åh det låter ju toppen! Har sett vissa som fallit ihop om man missat första snön osv, och jag hade gärna haft plasten på året runt om det går. Har du det? Fantastiskt om de håller för tomatplantor.
Ja plasten tänkte jag nog gräva ner och kanske lägga något ovanpå jorden med. Vi har gott om tegelpannor man kan bruka till det exempelvis.
De kan lika väl ligga där som på en hög i en annan del av trädgården... Tog vit plast av anledningen att den inte verkar falla sönder i mikroskopiska bitar, men sönder lär den gå oavsett. Verkar ju vara extremt varierande hållbarhet - från att gå sönder första sommaren till att sitta uppe året runt och hålla i flera år. Hoppas på det senare.
Jag tänkte sno mannens mycket grova "tältpinnar" för 20-mannatält.
De ser ut som du beskriver, av järn eller liknande. Så vi har i alla fall något hemma men kanske måste ersättas, speciellt om han vill sätta upp tälten nån gång.
I dagsläget är marken där tunneln ska stå harvad, och ska jordfräsas med nytt gödsel. Är inte säker på hur jag ska inreda golvet sedan. Har du markduk eller liknande? Jag tror jag vill ha lite odling direkt i jorden och en del för bara krukor. Jag har flis i några ikeakassar som borde räcka till att täcka ganska stor del av ytan, och markduk under.