Norra Skaraborg.Var i landet bor du?
Tänkte så jag vet när jag bör starta kriget i Västerås.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Norra Skaraborg.Var i landet bor du?
Tänkte så jag vet när jag bör starta kriget i Västerås.
Åh, det hade varit jättesnällt, tack! Om du kommer ihåg det när det är dags så får du jättegärna skick ett. Pm.Jag har stockrosor som verkar vara perenna, troligtvis av sorten "Olydig" . De sprider i alla fall ut sig och planterar sig lite där de själva känner för. Blandat enkla och dubbla, rosa och mörkröda, men de kommer år efter år och dyker som sagt upp som frösådda på nya mer eller mindre lämpliga platser.
Om det går någorlunda bra att gräva upp dem så kan jag skicka några enstaka om du vill? Jag har vad jag behöver, även fröer från i fjol. Och åtminstone den som placerat sig mitt i gruset SKA därifrån på något sätt så du får dem gärna.
Det är nog lite gambling att skicka och kan vara svårt att få med tillräckligt av roten, men de som jag tänkt flytta är sådana som blir två år i år. Kanske något bättre möjligheter då?
Åh, det hade varit jättesnällt, tack! Om du kommer ihåg det när det är dags så får du jättegärna skick ett. Pm.
Här säger SMHI 20 mm fre lör
så nu ska jag ut och sätta och så
Hoppas bara det stämmer också
Jag ska köpa fiberduk och lägga ut innan natten. Lovas minusgrader.Glömde både chilin o tomatplantorna ute i natt. Men dom lever.
Mao så är det dags att ta in mina plantor.Jag ska köpa fiberduk och lägga ut innan natten. Lovas minusgrader.
Ja i natt kan vi också få nollan eller minus! Stjärnklart och kyligt.Mao så är det dags att ta in mina plantor.
Och väderrapporterna växlar för varje timme. Nu är de uppe i 20 mm regn i helgen!Det utlovas rejäla minusgrader de två närmaste nätterna. Sån tur att inget av det jag sått har kommit upp... Hoppas groddarna klarar det.
Det är mest löken som nog hunnit en bit och de är inte så frostkänsliga.
Humöret växlar abrupt med vädret..