Trädgårdstråd 2020, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och reflekterar lite över att hålla på en lagom nivå. Jag har ju redan konstaterat att det kommer bli mer odlat i år än planerat, men har samtidigt begränsat mig såpass att jag redan börjat på en lista med vad som ska odlas nästa år. Likaså blommor och rabatter, vill se vad som kommer upp innan jag gör nåt större.

Men jag håller på att nörda ner mig ordentligt och längtar efter att lära mig mer! Vill gärna kunna allt direkt men jobbar på att njuta av processen också.
Tja det är svårt själv har jag fått fullständigt trädgårdsfnatt :o
Jag skyller allt på föregångarna till denna tråd ;)
 
Jag har gjort ett litet hägn i anslutning till altanen medelst kompostgaller för att inte hundarna ska riva ned den nyplanterade häcken eller gräva upp lavendel. Det ser ut som om vi har tänkt skaffa valp!

Kanske vi skulle passa på? Dessutom jobbar jag ju hemifrån nu. :idea:
 
Nytt projekt! En snittros som bestämde sig för att börja växa. Går det så går det! :D

93518415_2657418667810745_6520991499113463808_o.jpg
 
Jaha och jag min idiot gick ju givetvis in på Odla och hittar massor av fint och så detta. Jag vill haaa :arghh: men har ingenstans att övervintra det på vettigt sätt (15grader klarar jag men inte lägre)
https://www.odla.nu/shop/vaxter/frukt-bar/granatapple-9cm-kruka.html
Nu finns det ju något som heter övervintringstält med tillhörande fläkt och termostat :idea: där man kan justera temperaturen som man vill :angel:
Var jag elak nu kanske :o
Förbaskat krångligt att montera upp bara :cautious:
 
Fårnätshelvetet nästan borta!
Kungsängsliljelökarna i jorden tillsammans med några krokuslökar från jobbet.
Tomaterna omplanterade!

"Bara" gurkorna och squashen kvar att omplantera...men då får maken vara med och hjälpa till.
 
Suck, jag kom precis hem med två nya trädgårdspalmer. Jag KAN verkligen inte med när de säljer ut dem på rea och de är typ halvdöda, det går inte. Jag vill köpa hem hela hyllan!
Var sjutton ska jag ha dem hela vintern hade jag tänkt? Va? Ingen aning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
493
Senast: Jahopp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
25 26 27
Svar
520
· Visningar
14 576
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 161
Senast: zassoo
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp