För att det ska vara enklare att tömma.Hej har funderat på en liknande kompost. Men får jag fråga varför det är öppet på ena sidan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att det ska vara enklare att tömma.Hej har funderat på en liknande kompost. Men får jag fråga varför det är öppet på ena sidan?
Skulle skriva i inlägget att bara den lilla förändringen att fårnätet NÄSTAN är borta ger massor med ny energi och frihetskänsla i trädgården.
För att det ska vara enklare att tömma.
70+Jag har några tomatplantor från första sådden som inte riktigt skött sig som de ska.
Som hämnd fick de åka ut i växthuset som testpiloter. Inne står 70+ plantor till varav majoriteten ropar efter en andra omplantering. Huuh.
70+
Har du stort växthus
Vi fick också en skvätt, men det räcker inte långt.Vi fick ngn mm regn inatt, räcker inte på långa vägar. Speciellt eftersom sol och blåst torkat ut markerna rejält på sista tiden.
De vill ha långsam gödsel som tex benmjöl i den yttre ringen av rötterna.Jag har en hel del träd på gården, de är gamla som gatan. Tänkte jag kanske borde gödsla dem i år?
Visade sig att jag visst hade äppelträd (och fläder), plommon, prydnadskörsbär bl.a.
Kan köpa gödsel, har hönsgödsel, färsk hästskit, bränd hästskit o.s.v.
Hur tar man bäst hand om träden? Hur gör ni i era trädgårdar?
Ett av plommonträden fick beskäras rätt hård i höstas eftersom det var i vägen för lastbilarna som behövde komma in på gårdsplanen.
Ska jag spetta och slänga ner en näve? Har googlat men det verkar finnas 300 olika åsikter i ämnet och då litar jag hellre på buke.De vill ha långsam gödsel som tex benmjöl i den yttre ringen av rötterna.
Jag har spettat ner varje meter ute i kronan och hällt ner en näve algomin. Jag fick nästan orimligt mycket skördSka jag spetta och slänga ner en näve? Har googlat men det verkar finnas 300 olika åsikter i ämnet och då litar jag hellre på buke.
Hostor vill jag också ha men det får nog vänta till höstenI dag fick tre ”Louise Bugnet”, två klematisar och tio hostor följa med hem
Det låter som en bra idé då med andra ord!Jag har spettat ner varje meter ute i kronan och hällt ner en näve algomin. Jag fick nästan orimligt mycket skörd
Man SKA ta bort gräset. Men jag har inte orkat det hittills. jag har så många träd att jag inte orkat ta tag i det..Har du tagit bort gräset som är runt stammen också, eller bara spettat?
Corona gör att alltid står på stiltje här, min köksträdgård som jag såg fram emot att anlägga går inte tills allt som har med utsidan att göra är klart på huset. Så tänkte jag ger mig på det jag kan!Man SKA ta bort gräset. Men jag har inte orkat det hittills. jag har så många träd att jag inte orkat ta tag i det..