Ett av dom 2 fönstren i växthuset hade öppnats för fösta gången i år och det var 26 grader där inte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det runt 40 grader i mitt växthus om jag inte öppnar dörrarna, men på natten är det samma temperatur som utanför dvs minusgrader om det är minusgrader ute.Ett av dom 2 fönstren i växthuset hade öppnats för fösta gången i år och det var 26 grader där inte
Här sjunker inte temperaturen till samma som ute. Vid 7 tiden i morse var det 4 grader ute och 11 i växthuset.Det runt 40 grader i mitt växthus om jag inte öppnar dörrarna, men på natten är det samma temperatur som utanför dvs minusgrader om det är minusgrader ute.
Jag har en termometer som mäter max och min värme och den visar på att nattemperaturen sjunker rejält. Jag är sällan ute i växthuset så dax och när jag väl är uppe vid 9 tiden så har ju solen varit uppe och värmt många timmar.Här sjunker inte temperaturen till samma som ute. Vid 7 tiden i morse var det 4 grader ute och 11 i växthuset.
Fy vad varmt, hade det problem innan men har sedan några år juteväv längs ena långsidan så det inte kommer upp i den temperaturen så lätt lägre om det inte blir en sommar som 2018.
Mn cirkelledare påstår att knölklocka och skräppa är riskavfall och gör sig bäst i soptunnan.Hehe, ännu mer nöjd med min ogräs-/bråteeldning nu - det visade sig i efterhand att det beslutades om eldningsförbud i kommunen någon gång i tisdags. Dvs samma dag som jag eldade. Men jag kollade max någon timme innan bålet antändes och då var det inte ändrat på räddningstjänstens sida utan stod som ok, så jag kommer att hävda bristande uppsåt om någon påstår att jag är kriminell.
Dock hade jag tänkt gräva upp några skräppor till i helgen och, högst troligt, en del åkerfräkenrötter. Men jag får väl hitta något annat sätt att plåga ihjäl dem för att försäkra mig om att de inte återuppstår i denna världen. Syrabad, kan det vara något?
Mn cirkelledare påstår att knölklocka och skräppa är riskavfall och gör sig bäst i soptunnan.
Hon är i 0-årsåldern så hon borde veta. Erfarenhet!
Det brukar finnas stora fina containrar för brännbart på ÅVCerFunderade också på att få bort eländet från mina domäner på soptunnesättet, men bara de skräpprötter jag redan grävt upp skulle nog ha fyllt en soptunna. Och då har jag tänkt mig att ta ungefär lika många till. Under denna vår dvs.
Ah där går gränsen liksom! Hade en i sovrummet förra året och med snedtak rundade den alltså mig precis över mitt huvud hela tiden när den körde varv på varv runt i rummet. Inte okej. Mitt i natten när man är lagom förvirrad osv.Här har fladdermössen också vårkänslor, jag älskar verkligen att gå kvällspromenad under de knoppande träden och se dem dyka och virvla lite för nära i yrglädje! Förra våren lyckades ett extra vågat exemplar trassla in sig i mitt hår.
Herregud! NU ser jag.Funderade också på att få bort eländet från mina domäner på soptunnesättet, men bara de skräpprötter jag redan grävt upp skulle nog ha fyllt en soptunna. Och då har jag tänkt mig att ta ungefär lika många till. Under denna vår dvs.
Jag har utvecklat en mindre besatthet av att döda dem, såg några när jag var ute och red i kväll och kände ett behov av att genast gräva bort dem från vägkanten.
(Försigkommen cirkelledare, för övrigt! Dagens ungdom alltså. )
Psst!Fortsätter med underbara vårtecken dock.
Lägg dom i en hink eller tunna med vatten så ruttnar dom. Sedan kan du vattna med vattnet för det blir mycket näringsrikt.Hehe, ännu mer nöjd med min ogräs-/bråteeldning nu - det visade sig i efterhand att det beslutades om eldningsförbud i kommunen någon gång i tisdags. Dvs samma dag som jag eldade. Men jag kollade max någon timme innan bålet antändes och då var det inte ändrat på räddningstjänstens sida utan stod som ok, så jag kommer att hävda bristande uppsåt om någon påstår att jag är kriminell.
Dock hade jag tänkt gräva upp några skräppor till i helgen och, högst troligt, en del åkerfräkenrötter. Men jag får väl hitta något annat sätt att plåga ihjäl dem för att försäkra mig om att de inte återuppstår i denna världen. Syrabad, kan det vara något?
Har någon gjort trädgårdsland?/köksträdgård i en slänt? Jag är lite sugen på en snygg terassodling och vill ha inspiration. Sten eller murar skulle bli så fint men det blir nog för dyrt så jag letar alternativ.