Jag känner mest, vad tusan är "miljöverket"?
Haha! Har du aldrig hört talas om Stockholms miljöverk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag känner mest, vad tusan är "miljöverket"?
Visa bifogad fil 48392
Jag ska plantera några rosor, suck! Idag måste jag vila pga av hosta och ont i varenda jäkla led i hela höger armen.
Jag är definitivt en person som bara kör och inte blir avskräckt av motgångar. Har någon underliggande tanke om att jag sätter lite av allt och det som överlever det överlever. Såklart ska jag göra mitt bästa att planera för god produktion och ta med alla faktorer jag kan, men det är alltid något som inte riktigt blir som en tänkt, och jag lär mig under tiden. Det gäller att hålla långa perspektiv!
Tack för dina tankar! Visste inte om Odlarglädjen sen innan, så tack för det tipset också
I feel you! Kan sympatifota mina stenhögar imorgon. De är inte lika stora som din, men så har jag inte börjat gräva heller utan bara plockat från ytan. :/Visa bifogad fil 48392
Jag ska plantera några rosor, suck! Idag måste jag vila pga av hosta och ont i varenda jäkla led i hela höger armen.
Jag blev osäker när du sa sådär och blev tvungen att googlaHaha! Har du aldrig hört talas om Stockholms miljöverk?
Jag har lämnat några riktiga jättar kvar i backen, jag får plantera runt dom och sedan sätta sådant som inte kräver mer än 20 cm ovanpå. Får ge mig pået imorgon igen, idag behövde kroppen vila .Du är också stenrik ser jag...
Ingen dynamit i närhetenJag har lämnat några riktiga jättar kvar i backen, jag får plantera runt dom och sedan sätta sådant som inte kräver mer än 20 cm ovanpå. Får ge mig pået imorgon igen, idag behövde kroppen vila .
Ikväll var jag trött så inte alls gjort vad jag tänkt mig. Men gick i alla fall ut med tidningar till pallkragarna och la i botten och hällde i den lilla gödsel jag hade hemma. Insåg då att fåglarna sjöng fint, att morkullan anlänt och att fladdermössen jagade runt huset. Så mysigt att stå och titta på fladdermössen och lyssna på orkestern. Nästan vindstilla och inte ett ljud från stan. Dessutom lätt doft av jord och vår.
Vad härligt det låter!I detta nu står mamma och gräver upp hallonbuskar till mig
Tomater och squash blommar i fönstret. I helgen ska jag försöka få upp fågelholk och bestämma oss för staket. Och plantera om kronärtskockor.
Visa bifogad fil 48392
Jag gör som jag är tipsad av en annan duktig odlare. När det är dags för plantering så ringlar jag stammen ned i jorden, det gör inget om den viker sig, allt blir rötter och tomaten blir kompaktare.Pga inneboende i gästhuset så har några tomater fått stå i fönstret utan extraljus. Extraljuset bor inne med resten av tomaterna.
Flera har blivit alldeles för långa.
Det är vanliga växthustomater som ska tjuvas. Kan jag ta av en bit och låta dem göra en ny topp? Eller ska jag vänta tills jag kan plantera ut dem - vilket nog tar halvannan månad till?
Hrm...Jag gör som jag är tipsad av en annan duktig odlare. När det är dags för plantering så ringlar jag stammen ned i jorden, det gör inget om den viker sig, allt blir rötter och tomaten blir kompaktare.
Ett tips är att låta dom torka lite innan de är dags för omplantering om man vill böja stammen. Då går de inte av lika lätt som när de är saftspända .Hrm...
De här är rätt kraftiga men har lite väl långt mellan bladen om du förtår hu jag menar Ska jag försöka göra något med stammen så kommer den att brytas av.
får göra ett försök när de blir dags. Då är de sannolikt meterhöga och jag har flera att experimentera med.