Ser ut som mina på de äldre träden! Tror absolut de kommer sitta kvar hos dig
Yeah! Du är min aprikosguru här på Buke, då hoppas jag liiite mer ju! Om trädet inte ruskas om för hårt av skånska sommarstormar eller något annat ofog.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som mina på de äldre träden! Tror absolut de kommer sitta kvar hos dig
Den heter Tahiti Jag har den också, så fin!JA! Eller hur!
Kom inte ihåg riktigt vad jag satte men är så glad att jag beställde så många lite roligare sådana istället för bara massor av tulpaner att mata rådjuren med.
Förstår att du är nöjd! Jag vill också att min kompost ska se ut så. Finfina baggar! Sådana får jag bara in med hästgödsel jag hämtar, men men, det är väl en start också!
Jag trodde rubbet var trädgårdskompost! Då skakar sänka förväntningarna på min stackare Men hästgödsel är toppen. Hö har jag aldrig testat att kompostera. Låter som att du hittat ett bra recept i alla fall!Jag fuskar ju, har hästarna i trädgården . Om jag behöver avmaska kemiskt mockar jag i säck, men hittills har vi klarat oss utan så marken är helt giftfri. Har silikonfri pälsglans, använder inte Ultrashield, dom äter inte spannmål, etc.
Man kan säga att jag tar hit jordförbättring på släpet i form av rundbalar med hö, sen är steg 1 i jordmakeriet gjort inuti hästarna.
Jag trodde rubbet var trädgårdskompost! Då skakar sänka förväntningarna på min stackare Men hästgödsel är toppen. Hö har jag aldrig testat att kompostera. Låter som att du hittat ett bra recept i alla fall!
Jag ska börja om med min kompost (ett arv från förra ägarnas tid) och hämta mycket med hästgödsel tror jag!Jag har nog 80% bajs, 10% hö, 10% trädgårdskompost. Använder inget spån till jordgörandet.
Jag har fattat det som att fjärilsrankorna oftast är enkönade och behöver kompis för pollinering, men har ingen egen erfarenhet av odling (än!). Tror också jag läst att fruktsättningen är värmegynnad.Odlar någon härinne schisandra? Jag köpte en våren 2020, den... Lever... Men har inte fått några bär än.
Jag vet att jag pushar det rätt hårt växtzonsmässigt, jag är officiellt i zon 6, men det känns inte som att temperaturen är problemet då jag har väldigt varmt mikroklimat och den bor mellan två låga stenmurar i full sol och det här är tredje året och den har växt varje år. Inte så mycket bara.
Mer gödsel? En kompis? Fiberduk om det blir frost?
Jag ska börja om med min kompost (ett arv från förra ägarnas tid) och hämta mycket med hästgödsel tror jag!
Åh de är så fina! Någon annan vet säkert bättre än jag hur man handskas med rosor, jag satte mina Hansestadt Rostock (remonterande buskros den med) i väldränerad och väl gödslad rosjord (de kom barrotade). Eftersom de sitter utmed en husvägg såg jag till att plantera dem någon meter ut från väggen så de inte skulle få det för torrt, och så handvattnar jag extra om det blir torr sommar. Jag gödslar med brunnen hästgödsel, vet ej om det är optimalt. Täckte dem första vintern eftersom jag inte ville chansa, vi brukar ha nedåt -20 här några vändor med det är kanske också rotröta som är den stora "faran". Som sagt, flera andra här är bättre på rosor.Jag har fått några koko loko rosor. Rosor är nått jag aldrig haft i trädgården så hur vill dom bo å skötas. Nån morsdagaros har tryckts ner i jorden nån gång å överlevt nått år iaf..
Men nu känns de lite viktigare att sköta dom rätt
Jag har fått några koko loko rosor. Rosor är nått jag aldrig haft i trädgården så hur vill dom bo å skötas. Nån morsdagaros har tryckts ner i jorden nån gång å överlevt nått år iaf..
Men nu känns de lite viktigare att sköta dom rätt
Mina kom i krukor så har redan jord omkring sig. Dock i väldigt små Krukor så dom behöver ju få lite större. Om dom skall planteras ut så vilket läge vill rosor bo i?Åh de är så fina! Någon annan vet säkert bättre än jag hur man handskas med rosor, jag satte mina Hansestadt Rostock (remonterande buskros den med) i väldränerad och väl gödslad rosjord (de kom barrotade). Eftersom de sitter utmed en husvägg såg jag till att plantera dem någon meter ut från väggen så de inte skulle få det för torrt, och så handvattnar jag extra om det blir torr sommar. Jag gödslar med brunnen hästgödsel, vet ej om det är optimalt. Täckte dem första vintern eftersom jag inte ville chansa, vi brukar ha nedåt -20 här några vändor med det är kanske också rotröta som är den stora "faran". Som sagt, flera andra här är bättre på rosor.
Det verkar vara en tehybrid, så då är de lite klemigare. Vilken odlingszon bor du i, och vad har du för jord?Mina kom i krukor så har redan jord omkring sig. Dock i väldigt små Krukor så dom behöver ju få lite större. Om dom skall planteras ut så vilket läge vill rosor bo i?
Mina kom i krukor så har redan jord omkring sig. Dock i väldigt små Krukor så dom behöver ju få lite större. Om dom skall planteras ut så vilket läge vill rosor bo i?