Det kan finnas frön från "ogräs" i jord.Finns inget annat i jorden än ingefäran
Håller med @Wille det är inte ingefära som gror.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan finnas frön från "ogräs" i jord.Finns inget annat i jorden än ingefäran
Är inte sått något annat i jorden än ingefäran.Ingefära är ett gräs. Den får inte hjärtblad så där.
Även i jord man köper på påse från butik?Det kan finnas frön från "ogräs" i jord.
Håller med @Wille det är inte ingefära som gror.
Även i jord man köper på påse från butik?
Ja, självklart.Även i jord man köper på påse från butik?
Nån typ av ogräsfrö i jorden. Ingefära ser ut såhär och ska alltså inte täckas helt av jord när man planterar den.Är inte sått något annat i jorden än ingefäran.
Finns hundra olika tips när jag kollade runt på nätet, vissa där det skulle täckas men väldigt tunt, andra väldigt mycket ovanför ytan.Nån typ av ogräsfrö i jorden. Ingefära ser ut såhär och ska alltså inte täckas helt av jord när man planterar den.
Visa bifogad fil 87903
Finns hundra olika tips när jag kollade runt på nätet, vissa där det skulle täckas men väldigt tunt, andra väldigt mycket ovanför ytan.
Tog upp å kollade på den, va nå skit i jorden, ingen aning va de kan va, men kvittar just nu då det är väck är mer fundersam på när mina jordgubbsplantor kan flytta ut ur drivhuset utan att dö.
Alla är dock inte så stora som de jag tog bild på, taket får nog stå kvar i helgen. Känns som en liten trygghet att de inte torkar ut när jag inte är hemma. Får se hur de ser ut nästa vecka, kanske kan flytta om lite då.Du behöver inte ha kvar taket nu när de växt till sig.
Visa bifogad fil 87923
Mina sommarrudbeckior (Herbstwald och Rustic dwarf) växer som ogräs och jag vet inte vad jag ska göra med dem nu. Satte fröna 1/3 och har aldrig haft sommarrudbeckior förut.
Vill de planteras om till ännu större krukor?
Vill de toppas?
Vill de lämnas ifred?
Vad vill de egentligen?
Förra sommaren odlade jag för första gången i mitt liv. Diverse kryddor, sallad osv. I sommar drömmer jag om vackra blommor. Dahlior, luktärt och annat som är fint att se på. Jag är helt novis.
Tips till nybörjaren på vackra blommor som är lätta att odla utomhus i kruka.