M
Martenix
Luktärtorna gror som bara den, kan man toppa den?
Luktärter kan definitivt toppas, jag tycker att plantorna blir finare i slutändan då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Luktärtorna gror som bara den, kan man toppa den?
Ja, du kan toppa luktärtorna. Det är t.o.m. en fördel att göra det.Det har faktiskt grott i de flesta av mina lådor ute där jag vintersådde. Till och med i en eller ett par av de små fruktlådorna typ de här man köper paketerade vindruvor a 500 gr.
Nu tänker jag så hela matbordet fullt, borträknat det som ska omplanteras. Mer blommor i första hand men jag måste plantera om alla mina rotselleri och fänkålsplantor hur nu de ska få plats. Luktärtorna gror som bara den, kan man toppa den? Tror jag även ska ge mig på sallad, kål och gurka nu även om det ska komma mer snö och det känns långt till sommaren.
Kronärtskockorna ser fina ut, men nu vill jag få hem lite dynga så jag kan utnyttja värmen till mina sådder och flytta ut i kragar ute.
Jag vill också ha en Netto i närheten...Jag blev överfallen på Netto av perenna blommor med hem följde aster,astillbe, Veronica,cornflower och centaurea, i morgon skulle dom få flera,det jag ville ha var nejlikor.20kr st
AconitumJag har en rabatt som i huvudsak är i västläge, men norr om verandan, så en bit av den är norrläge. Jag har grävt ur den helt och skulle vilja fylla den i huvudsak med perenner som blir fina snittblommor, helst i huvudsak i blå toner (men huset är vitt och jag är öppen för andra förslag). Idéer någon?
Ja så sant, de kanske inte blommar i år men kan överleva. Smart! Jag hade ju tänkt försöka övervintra dem. Vi har sandig morän så det är ingen risk för stående vatten iaf.Jag sådde kronärtskockor på annandagen även om det var i senaste laget. Sara Bäckmo skrev i ett inlägg att hon har fått så kallad ettårig kronärtskocka att övervintra. Så du kan ju testa. Hinner de inte bli färdiga i år så kanske du annars kan lyckas övervintra?
Här är det ju handhavadefel som dödar plantorna. Funderar på att så ändå och ställa i tvättstugans fönster. Nordöst/nordväst. Ljust, men bara lite kvällssol från nordvästfönstret. Är väl där lagom ofta för att vattna, men lagom sällan för att inte övervattna. Kanske skulle testa ändå. nu är det kaklat och fogat så det är rätt lugnt med renoveringen. Dock ingen golvvärme förrän allt är installerat. Största problemet är nog att ingen vet var jorden vi köpte är...
Hej från den ambivalenta
Mest troligt ja.Köp ny jord. Då hittar ni den gamla
Byteshandel när den är som bäst - jag bara älskar byteshandelIdag har jag pratat med min närmaste kobonde,han behövde boxmattor och jag behöver koskit,så det löste sig bra.
Byteshandel när den är som bäst - jag bara älskar byteshandel
Nästa vecka tänker jag vara ledig och fixa med mina planteringar. Gräsklipparen lämnades in på service igår så den ska vara i ordning innan den ska börja tugga i sig gräset senare i sommar och själv gick jag bananas och shoppade loss som om jag inte hade ett bekymmer i hela världen.
Jag kom hem med 12(!) pallkragar från Rusta till mina sådder, en "växthusdel" till pallkrage, lite mer plantor och fröer att fylla dem med om mina befintliga sådder inte räcker + en ny torkvinda. Av "misstag" råkade jag även gå in på IKEA för att se om det fanns något jag behövde och det blev en blomma, lite krukor och en soffa!
Soffan är inte trädgård, men jag hade ångan uppe och den stod inne på fynd och lockade på mig så jag kunde inte motstå nu när jag ändå hade tänkt byta soffa. Tur man har bra grannar, den ene lånade ut släpet och den andre följde med som bärhjälp för att både slänga den gamla och få hem den nya soffan, men det var inte mycket plats kvar för några mer spontaninköp. Inte pengar heller för den delen. Konstigt nog smög det sig ändå med en tomatillo och lite kryddväxter á 19:90 från Blomsterlandet när jag åkte till jobbet idag.