Jag är verkligen inte bra på att ta hand om växter...
Tycker liksom de kan klara sig själva, alternativt tar alldeles för mycket hand om dem.
Kronärtkockorna är stendöda, kanske överlever en. De dog torkdöden. Är väl ingen idé att så nya nu? Tomaterna tycks sakta återhämta sig. Brysselkålen har fått i princip samma behandling som tomaterna och har inte vuxit något på ett tag, vissa blad är även lite gula. Tror de fått för mycket näring och vatten...
Jag hade även ställt in mina fina kalatheor i torpet och en fin lite udda orkidé. Sen har dörren till vardagsrummet varit stängd och det var alldeles för varmt där inne. En kalathea var illa däran, den kanske överlever dock. De andra såg helt okej ut, kanske klarade sig med en hårsmån. Heja mig.
Så, både fall av att bry sig för mycket och inte bry sig alls... Därför, ingen plantering av växter i helgen, det får bli när jag faktiskt kan koncentrera mig lite på dem.
De enda som verkar glada är blomstertobaken, de frodas trots att de fortfarande står i såjord... Det är en spikrak kurva uppåt på lärandefoten iaf.