Jag har blivit med trädgård!
I juli flyttar jag till hus med stor trädgård. Ska bli så kul! Så i år blir balkongodlingen begränsad.
Grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har blivit med trädgård!
I juli flyttar jag till hus med stor trädgård. Ska bli så kul! Så i år blir balkongodlingen begränsad.
Åh, jag levererar du till Skellefteå?Någon som vill ha syrener? Iså fall hojta (dom är stora o välvuxna)
Idag har jag rensat trädgårdsgången på typ 5 min ,det brukar ta timmar av grävande,krypande,svärande och sen ger jag upp o tar fram jordbruks round upen,
Idag körde jag den med jordfräsen,klart!
Planterat en del blommor och en massa syrener.
Ja, herre min je, hur ska det här sluta?!Spenderbyxorna på, minsann!
Någon som vill ha syrener? Iså fall hojta (dom är stora o välvuxna)
Eller hur ?Med hemleverans givetvis
Eller hur ?
Såg nu att tråden var lång så har inte läst alla.Jag skulle vilja ha tag i gråärt/blåärt eller vad den nu hette, en kultursort som man tydligen kan få tag i via föreningen Sesam. Dessvärre vill jag inte bli medlem bara för att få tag på det. Jag vill bara köpa fröerna.
Helt OT, men Röttle! Underbara ställe. Är ni vid Gränna är det ett måste att åka till Röttle by som ligger alldeles jättenära. Fantastiskt vattenfall, kulturbygd, naturreservat i Vätterbranterna, stenstrand vid Vättern, utsikt mot Visingsö och sååå söta små stugor och gamla trädgårdar. Ett litet besök inne på närbelägna Västanå slott är inte heller helt fel. I deras parkdamm finns större vattensalamander också.Såg nu att tråden var lång så har inte läst alla.
Men om du inte fått tag på ännu så tror jag att du kan köpa lite här. Men kanske att du måste ägna första året åt att bara föröka ditt eget utsäde. Finns även skrift om odling och tillagning att köpa.
http://www.rottle.se/index.html
Alltså - jordgubbar odlar man ju ute på åkrar. Alltså är det i stort sett totalt bortslängda pengar att köpa jord till dem. Ner i jorden ute och det blir finfina jordgubbar.Vad för jord bör jag köpa till mina jordgubbar nu att ha i planteringslådan? Eller ska jag ta från trädgården? Vi har väldigt fin jord för att plantera i.
Alltså - jordgubbar odlar man ju ute på åkrar. Alltså är det i stort sett totalt bortslängda pengar att köpa jord till dem. Ner i jorden ute och det blir finfina jordgubbar.
Själv tycker jag att det stora bekymret med jordgubbar är att de revar. Det känns som mord att ta bort och kasta revorna. De är ju finfina nya plantor!
Men jag KAN INTE ha ett jäääääättestort jordgubbsland. Orkar inte sköta och har inte plats