Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju fortfarande tid att så tomater så bara kör !Jag var borta några dagar och växtvakten gjorde inte sitt jobb så nu är jag tomatlös... Är nog bäst jag petar ner några fröer till.
Ja, jag sådde mina för 2 dagar sedan.Det är ju fortfarande tid att så tomater så bara kör !
Mina såddes i söndags har redan stoppat upp näsan .Ja, jag sådde mina för 2 dagar sedan.
Mina såddes i söndags har redan stoppat upp näsan .
Hm... det har jag inte testat men det kanske är ett bra knep .Gud, jag läste stoppat upp i näsan först!
Hm... det har jag inte testat men det kanske är ett bra knep .
Nu har det gått närmare 14 dagar och inte tillstymmelse till att nåt kommit upp av chilin .
Vet inte, inte så djupt. En knapp fingertopp ner och ytligare tror jag.Hur djupt sådde du dem?
Det tog nästan 3 veckor innan mina paprikor kom upp, så håll ut. De vill gärna ha varmt när de gror, så om du har något varmt ställe ställ dom där.Nu har det gått närmare 14 dagar och inte tillstymmelse till att nåt kommit upp av chilin .
Har några under växtlampa och några i såna där plastväxthus som det är varmt och fuktigt i.Det tog nästan 3 veckor innan mina paprikor kom upp, så håll ut. De vill gärna ha varmt när de gror, så om du har något varmt ställe ställ dom där.
Vet inte, inte så djupt. En knapp fingertopp ner och ytligare tror jag.
Har några under växtlampa och några i såna där plastväxthus som det är varmt och fuktigt i.
Får väl försöka ha lite tålamod
Det låter som att även jag får rota runt lite bland chilifröerna,då jag sådde dom djupare än @athena_arabians säger, också
Jag missade att sätta vitlöken i höstas och petade ner dem i krukor inomhus när jag ändå planterade om blommorna för typ 6 veckor sedan. Just nu är de cirka 20 cm höga och står i soligt fönster. Utetemperaturen är upp mot 10 grader dagtid (vissa varma dagar) och ner mot någon enstaka plus på natten. Vågar jag sätta ut dem? Jag är rädd att de blir alldeles för höga för tidigt om de står kvar inne. Jag vill inte heller ta livet av dem. Vad gör jag? Bor i zon (0-)1 där lagerblad och rosmarin övervintrar i rabatten.
Har en Malabarspenat som har grott och den ska nog få stå inne lite till.
Har sedan en massa blommor typ Petunia, ringblomma som jag ska så inne för att sen sätta ut. Var hittar jag Steviafrö? physalisfrö? Sötpotatisfrö? Helt enkelt det udda