Scata
Trådstartare
Tack för namn-info . Jag har en del sådana som växer vid husväggen i stugan, bredvid en fin pion men jag visste inte vad dom hette .Har du brandlilja (Lilium bulbiferum) i mängder?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för namn-info . Jag har en del sådana som växer vid husväggen i stugan, bredvid en fin pion men jag visste inte vad dom hette .Har du brandlilja (Lilium bulbiferum) i mängder?!
Tack för namn-info . Jag har en del sådana som växer vid husväggen i stugan, bredvid en fin pion men jag visste inte vad dom hette .
Har ångest. Jag har ju gnällt över torkan här borta på östkusten, och det har verkligen inte blivit bättre efter den senaste veckan med 25+ och molnfritt, nu har alla träden börjat slå ut också så allt vatten försvinner blixtsnabbt. Kollade på nyheterna igår och det börjar bli riktigt akut här, knallrött hela vägen upp till Norrköping..
Men mina växter behöver ju vattnas...? Jag har verkligen försökt snåla med vatten, men alternativet är ju att låta allt torka ihjäl? Då i princip allt är nyplanterat så är vattningen viktig... Känner mig hemsk.
Kör med regnvatten också, uppsamlat i en stor tunna vid garaget. Den håller länge till den delen av trädgården men inte allt. Nu är tunnan slut och dessutom bevattningsförbud i hela Kalmar...Det är ju ingen kortfristig lösning, men varför vattnar ni inte med regn-/smältvatten? Vi har en tank med ca 6 kubikmeter och behöver nästan aldrig vattna med kranvatten trots varma somrar och stor köskträdgård.
Har du köpt eller tillverkat "överdraget" till den undre??Jag förstår inte riktigt vad bulber är, fastän jag googlar. Nån som har en bra bild som förklarar?
I övrigt behöver jag hjälp att få veta vad det här är:
Det här är min pallkrage med kryddor. Har två stycken med växthus, en med gurkplantor och en sorts tomater och en med sockerärter och en annan sorts tomater.
Bildbomb
Ett fint träd som nog kommer få äpple eller päron
Pionen i överväxta rabatten
Någon som kan gissa vad detta är?
Körsbären blommar
En till delvis överväxt rabatt som jag rensade bort några kilo brännässlor från och sådde Rosenbönor i och sommarblommor. En gullviva som jag ville rädda från gräsklipparen hamnade där med. Finns en riktigt stor pion i denna rabatten med. Ska bli intressant att se vilken färg den blir
Någon som vet vad detta är?
Köpt på Rusta för under hundralappen. Går inte att öppna tyvärr, utan man måste ta bort hela, men den är stadig så är väldigt nöjd.Har du köpt eller tillverkat "överdraget" till den undre??
B ligger i mitt hatobjekt i trädgården så är säkert ogräs. Eller något skitgammalt och kulturmärkt som hälften av den andra skiten i hatobjektet med min turPå A gissar jag på bladpersilja eller löjtnanshjärta
På B säger jag ogräs
Bara o rycka upp,allt går att ersätta och jag tror inte det finns kulturmärkta växterB ligger i mitt hatobjekt i trädgården så är säkert ogräs. Eller något skitgammalt och kulturmärkt som hälften av den andra skiten i hatobjektet med min tur
B??B ligger i mitt hatobjekt i trädgården så är säkert ogräs. Eller något skitgammalt och kulturmärkt som hälften av den andra skiten i hatobjektet med min tur