Trädgården 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som använder lysrör till era plantor!
Vad tror ni om att använda en gammal akvariebelysning? Man kanske kan använda hela akvariet som plant-kuvös... :idea:

Akvariebelysning är till för att belysa växterna i akvariet (och fiskarna också förstås) så det borde fungera utmärkt.

Jag har tröstshoppat två svarta hallon (fyra om man räknar med de som min kompis ska ha) en hösthallon och vindruvor.
Vet inte riktigt vart jag ska ha dem bara... Eller snarare vad den som kör gräsklipparen vill ha dem :D
Om de smakar rätt kan jag tänka mig att ha dem istället för björnbär
Var köper man sådana (allihop)

Måste söka hjälp tror jag... Var inne på Bauhaus en snabbis då vi gör om badrummet, fastnade i en kvart i fröhörnan och kom därifrån med kaktusdahlior (som om jag inte har nog hemma...) och en narcisslilja. Finns det avgiftningsmetoder för såna som mig?

Titta titta titta
12697244_10154026683153953_9020040835982411983_o.jpg

Titta noooga :banana::banana:
Yey mattslöja

Idag fick decimeterhöga plantor av mangold, spenat, sallad, rucola, basilika mm av olika sorter flytta ut till varmbänken. Där är det varmt och fuktigt och skönt i strålande vårsol (heja hästskit). Har drivit upp dem under växtlampa (införskaffade gigantisk armatur med 8 T5-rör och satte timer på) så de var knubbiga och fina. Rucolan smakade himmelskt pepprigt.

Vad det är roligt att odla. :love:

Idag fick decimeterhöga plantor av mangold, spenat, sallad, rucola, basilika mm av olika sorter flytta ut till varmbänken. Där är det varmt och fuktigt och skönt i strålande vårsol (heja hästskit). Har drivit upp dem under växtlampa (införskaffade gigantisk armatur med 8 T5-rör och satte timer på) så de var knubbiga och fina. Rucolan smakade himmelskt pepprigt.

Vad det är roligt att odla. :love:
FUSK :arghh::arghh::arghh:

Jag planerar att börja fröså denna vecka... annars blir det fel till utsättningsdax :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
433
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
116 202
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix