Jag brukar ha den i tvättstugan .
Har ingen tvättstuga... men Lillstugan är det gamla tvätteriet (och numera gästhus)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar ha den i tvättstugan .
Min röda basilika har kommit upp, en massa, massa lila små raringar. Tar det verkligen bara två dagar? Färga mig imponerad!
Ask är helt galna med att skjuta rotskott, så om du ska ta ner den - ringbarka den och låt den självdö först! Det tar några år, men är helt klart värt väntan för att slippa jaga rotskott i all evighet!Har en ask som står fel. Har sedan första visningen av huset tänkt att asken måste ner.
Andra vintern i huset och även denna vinter sitter duvorna i asken.
Det tar emot att såga ner deras träd...men jag har svårt att hitta andra lösningar...
Visa bifogad fil 44853
Hamling löser inte problemet helt, men är en kompromiss...men då blir det inget uterum. (Vi har tänkt ställa ett uterum på askens plats i framtiden.)
Basilika brukar vara ganska snabbgrodd enligt min erfarenhet
Planen är att ta grenarna, ge till hästarna och ringbarka i sommar. En långsam process, för att kunna hålla arbetsinsatserna på liten nivå.Ask är helt galna med att skjuta rotskott, så om du ska ta ner den - ringbarka den och låt den självdö först! Det tar några år, men är helt klart värt väntan för att slippa jaga rotskott i all evighet!
Ja men har inte smakat faktiskt, svärmor vill ha dom för doftens skull. Mina blev väldigt små, som golfbollar i storlek ungefär.Nån som testat mangomelon?
Är det mest som mango eller melon, i smaken?
Nån som testat mangomelon?
Ingen aning, jag råkade bara scrolla förbi Impectas annons om såna på fejjan, har inte orkat/hunnit läsa mer om dem. Men tänkte att dotran gillar både mango och melon, så det kanske vore nåt...Det är samma som Queen Annes pocket melon va?
Första gången i årNån som testat mangomelon?
Trädet skuggar gamla odlingsrutorna och körsbären. Och stör plommonträdet. Gamla telefontråden går rakt genom kronan och jag är nojig för att trädets rötter ska störa bergvärmeslingan.
Min röda basilika har kommit upp, en massa, massa lila små raringar. Tar det verkligen bara två dagar? Färga mig imponerad!
Snabbgrodd ja - men hur håller man liv i dem sen? Jag sådde en del kryddor förra året men tror inte någon överlevde. Basilika gillar ju varmt och fuktigt. De stod i varma tvättstugan men det är svårt med lagom vattning.Basilika brukar vara ganska snabbgrodd enligt min erfarenhet
Har också sett och blivit sugen! Men jag tror den låter roligare än den är...? Ser ut att vara mycket kärnor, som @Lillgrådis säger. Blir det melon satsar jag nog på en mer ätbar och generös sort.Nån som testat mangomelon?
Snabbgrodd ja - men hur håller man liv i dem sen? Jag sådde en del kryddor förra året men tror inte någon överlevde. Basilika gillar ju varmt och fuktigt. De stod i varma tvättstugan men det är svårt med lagom vattning.
Kanske får göra en självvattnande kruka med växthus över om det ska gå för såna som mig.
När jag skriver detta drar jag mig till minnes en stor ostkupa i glas som vi behållit från farmor men som vi inte kommer använda till ost pga omständligt stor i kylskåpet. Jag tror glaskupan är jättesugen på att byta karriär till miniväxthus.
Har också sett och blivit sugen! Men jag tror den låter roligare än den är...? Ser ut att vara mycket kärnor, som @Lillgrådis säger. Blir det melon satsar jag nog på en mer ätbar och generös sort.