Du är bäst! Tack!
Varsågod
Jag kollade eBay också för jag ska lägga en rätt stor beställning och då kunde du ha köpt samtidigt men ingen hade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är bäst! Tack!
Varsågod
Jag kollade eBay också för jag ska lägga en rätt stor beställning och då kunde du ha köpt samtidigt men ingen hade.
Får bli pepparrot, den kan tydligen bli svår att få bort om jag inte vill ha kvar den.Hur och vad hade du tänkt odla i badkaret? Jag har funderat på att ha mynta i mitt, eftersom det sprider sig som fan annars. Drycker mycket mojito på sommaren och äter tabbouleh.
Smart! Det kanske jag också ska ha, så gott med pepparrot!Får bli pepparrot, den kan tydligen bli svår att få bort om jag inte vill ha kvar den.
I morgon kommer du stå och titta och undrar varför inga begagnat komma uppDå har jag sått alla tomater jag ska ha, all chili och alla meloner. Orkade inte leta upp tomatpaprikan så den får vänta lite och purjon hade jag visst bara 3 frön kvar av
nu står de på den inköpta värmemattan, ska bli spännande och se om det går fortare med den.
Åh nej, nu har jag också letts in till den förrädiska persikotomaten. En kultursort dessutom. Och unik! Jag som tänkte att det skulle räcka att jag hade hittat en apelsintomat, och att jag skulle kunna dra strecket där.
Var ju tvungen att prova........ men bara en påse,resten var rabarber,gojibär,smultron ,tomatillo och något mer.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! Men tack för varningen,då ska jag bara plantera 1 frö.Tomatillo måste jag varna lite för. Testade för några år sedan. De tog över hela växthuset, gick knappt att komma in (var mitt gamla lilla växthus) blev hundratals i princip oätliga frukter...
Jäklar, råkade beställa saffranskrokus. Det blev dyrt.
Var hittade du det nu? Jag glömde köpa det i höstas.
Min lottgranne har satt ett helt land, ca. 2x4 m, med saffranskrokus och jag är lite smått avundsjuk. Lökarna sitter på tio centimeters avstånd - så det är många lökar. Dock inte så många som den här mannen som odlar saffran i sovrummet: https://mitti.se/nyheter/milano-saffran-sovrummet/?omrade=solna
Kollade redan efter ngn timmeI morgon kommer du stå och titta och undrar varför inga begagnat komma upp
Den är väl inte för att äta rå som den är, utan till salsa?Tomatillo måste jag varna lite för. Testade för några år sedan. De tog över hela växthuset, gick knappt att komma in (var mitt gamla lilla växthus) blev hundratals i princip oätliga frukter...
Fantastiskt vilket stöd man har här i sitt frömissbruk. : love:
Resultatet av gårdagens runda.
Visa bifogad fil 44597
Ser fram emot zinnian som jag aldrig odlat innan. Älskar den typen av blomma! Ska också ge mig på perenner till några rabatter. Tänkte använda varmbänken till bebiskammare åt blommor, kål och lite primörer.
Jag har förhållandevis bra jord på lotten - men kanske något åt det leriga hållet. På vissa ställen skulle jag dock vilja få den lite lättare och lite varmare. Jag har bland annat använt mull, kompost, gräsklipp osv, men det konsumeras upp rätt fort av jorden och den blir lätt kompakt. Om jag vill använda sand till avgränsade delar för att odla sådant som passar mer sandig jord, vad för slags sand kan jag använda och var hittar jag den?
En lerjord kan armeras av sand och bli hård. Så jag skulle satsa mer på grus i så fall.Jag har förhållandevis bra jord på lotten - men kanske något åt det leriga hållet. På vissa ställen skulle jag dock vilja få den lite lättare och lite varmare. Jag har bland annat använt mull, kompost, gräsklipp osv, men det konsumeras upp rätt fort av jorden och den blir lätt kompakt. Om jag vill använda sand till avgränsade delar för att odla sådant som passar mer sandig jord, vad för slags sand kan jag använda och var hittar jag den?