Det skulle det ju kunna vara men det var bara dessa två grödor som gjorde så?Jag bara gissar nu, men tänker utifrån hypotesen mycket kväve=mycket blad och lite blomning.
Ja vi får se i år helt enkelt om någon förbättring kan ske.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det skulle det ju kunna vara men det var bara dessa två grödor som gjorde så?Jag bara gissar nu, men tänker utifrån hypotesen mycket kväve=mycket blad och lite blomning.
Olika växter har ju olika behov, det finns inget one size fits allDet skulle det ju kunna vara men det var bara dessa två grödor som gjorde så?
Ja vi får se i år helt enkelt om någon förbättring kan ske.
Jag undrar hur mycket besvär vi kommer få av rådjuren.Jefla rådjur de har ätit upp mina rosenplister också
Finns det nåt de INTE äter
Första året vi bodde här försvann varenda krokus in i rådjursmunnar.Jag undrar hur mycket besvär vi kommer få av rådjuren.
Rådjur har vi var och varannan dag på besök. Skäller på nätterna gör de också ibland, precis vid trappen.Första året vi bodde här försvann varenda krokus in i rådjursmunnar.
Sen dess (20 år sen) har det enda närgångna rådjursbesöket varit detta, mars 2018
Visa bifogad fil 44620
(fotot taget ut genom badrumsfönstret, hon var hungrig och åt av de vissnade jordgubbsplantorna...)
Här har ju inte ens vari vinter bara enstaka frostnätter men rådjuren har tagit i stort sett allt de kommit åtJag undrar hur mycket besvär vi kommer få av rådjuren.
Är ju sant men kålväxter har ju generellt rätt så lika krav. Däremot rosenskära och kålväxter är nog inte så lika.Olika växter har ju olika behov, det finns inget one size fits all
Kan ju tillägga att efter att ha läst om jordens näringsämnen så vill jag göra jordprov på varenda växtbädd i trädgården
Jag tentade det för några månader sen, minns ändå inteÄr ju sant men kålväxter har ju generellt rätt så lika krav. Däremot rosenskära och kålväxter är nog inte så lika.
Jag har dessvärre glömt allt jag lärde mig på botaniken avseende hur brist på olika näringsämnen yttrar sig. Jag har ju faktiskt tentat av och kunnat se om en växt lider brist på kalium eller fosfor. Försvarar mig med att jag inte var så växtintresserad då...
Allt går att näta in men frågan är hur snyggt det blir och hur mycket jobb det ärRådjur har vi var och varannan dag på besök. Skäller på nätterna gör de också ibland, precis vid trappen.
Ser att de tar krokusarna nu. Trädgården var ju snygg förra sommaren när vi var på visning etc i alla fall, funderar främst på odlingarna. Till en början går det ju att skydda i drivbänkarna men inte hela tiden.
Jag Älskhatar Thompson! & Morgan, de lyckas alltid visa mig de fränaste fröna just efter att jag beställt allt jag ska ha!
Titta på de här fina!
https://www.thompson-morgan.com/p/nemophila-menziesii-pennie-black/2880TM
Visa bifogad fil 44639
Jag ska nog lyckas låta bli, alla mina krukor är fulla. Men de är verkligen jättefina! Det finns flera andra "svarta" blommor på hemsidan som är helt fantastiska också.Jag fingrade på en sådan påse också i söndags! Men har för mig att jag lyckades motstå även den frestelsen (sorten finns i ett välkänt svenskt sortiment, ifall du kanske "behöver" göra en beställning därifrån)
Så buskiga och härliga!Mina tomater växer så fint
Visa bifogad fil 44648
Intressant! Visste inte att Dancover har.Är extremt rådvill angående växthus! Såg nu på Dancover att de hade vanliga växthus med metallstomme och plastpaneler (kanalplast?) billigare än hos andra jag sett. Lite oklart vad de klarar i form av snö? Tänker jämfört med de billiga tunnelväxthusen som verkar ha minst sagt varierande kvalitet? Får ju mindre yta vanligt växthus för samma peng som ett större tunnelväxthus men hållbarheten på att vanligt borde vara större, även om det är billigt?
Hade ju varit så extremt mycket roligare i år med växthus men jag kan inte lägga pengarna som en bra kostar. Någon enstaka tusenlapp får det bli. Jag undersöker ju ännu hur mycket jag vill och orkar odla, det får bli ett test tänker jag. Vill jag ha rejält med växthusyta får det bli en bättre, större tunnel längre fram.
Jag ska nog lyckas låta bli, alla mina krukor är fulla. Men de är verkligen jättefina! Det finns flera andra "svarta" blommor på hemsidan som är helt fantastiska också.
Tack för tips, men T&M är mina "lokala" leverantörer.
… och jag blev påmind om att Thompson & Morgan finns, och att jag före Impecta-tiden hade någon ljuvlig katalog därifrån där jag ivrigt kryssade för både det ena och andra.
Google är din vän https://www.blomsterframjandet.se/vaxtdoktorn/naringsbrist/ http://www.jordbruksverket.se/amnes...ristsymtom.4.3229365112c8a099bd980004857.htmlÄr ju sant men kålväxter har ju generellt rätt så lika krav. Däremot rosenskära och kålväxter är nog inte så lika.
Jag har dessvärre glömt allt jag lärde mig på botaniken avseende hur brist på olika näringsämnen yttrar sig. Jag har ju faktiskt tentat av och kunnat se om en växt lider brist på kalium eller fosfor. Försvarar mig med att jag inte var så växtintresserad då...