Jag trodde verkligen inte att vintersäsongen kunde vara såhär givande odlingsmässigt, trodde att allt skulle dö!...Tuffa rackare!![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag trodde verkligen inte att vintersäsongen kunde vara såhär givande odlingsmässigt, trodde att allt skulle dö!...Tuffa rackare!![]()
När jag var ute och fyllde på mat åt småfåglarna så insåg jag att växthuset var helt framtöat - vintersådd-tarmen i mig vaknade
Men är det inte liiite tidigt?
Farbror grön säger väl att man kan kallså typ när som. Kan vara fritt tolkat från min sidaNär jag var ute och fyllde på mat åt småfåglarna så insåg jag att växthuset var helt framtöat - vintersådd-tarmen i mig vaknade
AhaaaaAlltså det är ju så många frön i varje påse måste ju göra slut på dom![]()
Jag gissar på squashNån som kan säga vad det här monstret är för något? Jag sådde kronärtskocka, kan inte minnas att något av fröerna stack ut särskilt mycket även om jag inte närstuderade dem, men det här ser inte ut som kronärtskocka
Visa bifogad fil 160987
Ja jag håller med om att det ser ut som något det. Men inget av fröerna såg ut som något åt det hållet. Därav förvirringenJag gissar på squash
En kronärtssquashJa jag håller med om att det ser ut som något det. Men inget av fröerna såg ut som något åt det hållet. Därav förvirringen
Absolut!En kronärtssquash
Plantera om det
Något ur gurkfamiljenNån som kan säga vad det här monstret är för något? Jag sådde kronärtskocka, kan inte minnas att något av fröerna stack ut särskilt mycket även om jag inte närstuderade dem, men det här ser inte ut som kronärtskocka
Visa bifogad fil 160987
Det spelar ingen roll eftersom fröerna väntar tills temperaturen är rätt.När jag var ute och fyllde på mat åt småfåglarna så insåg jag att växthuset var helt framtöat - vintersådd-tarmen i mig vaknade
Det går utmärkt att bara pilla ur och torka! Många fermenterar fröerna, men det är egentligen helt onödigt.Om jag ska ta frö från färska tomater, är det bara att skiva upp dom och lägga på tork och sen pilla ut fröna eller?? @Nixehen hur gör du?
Jag har kvar tomat från en jättegod sort (vet ej namn) som jag fick plantor av en vän förra året. Det skulle vara kul att fortsätta odla samma.