athena_arabians
Trådstartare
Sent svar men beställde dyra sticklingar som jag aldrig fick. Fick tillbaka pengarna tillslut. Otroligt dåligt skött.
Visst var det hon som var galet otrevlig mot dig också?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sent svar men beställde dyra sticklingar som jag aldrig fick. Fick tillbaka pengarna tillslut. Otroligt dåligt skött.
Varför inte bara älsk?Inser att jag glömde zinnia! Hatälsk på den blomman
Visst var det hon som var galet otrevlig mot dig också?
Varför inte bara älsk?
Haha nej det var Dahlias by Linn.
Hade tänkt sätta igång lite idag men hittade ingen såjord hemma.
Vad brukar ni använda för jord precis i början?
Jag har helt slutat med såjord och använder vanlig planteringsjordHade tänkt sätta igång lite idag men hittade ingen såjord hemma.
Vad brukar ni använda för jord precis i början?
Fick ett plötsligt behov av en gabion. Vet inte var den skulle stå eller vad jag skulle ha den till.. Hittade med möjlighet till plantering och tänkte direkt på jordgubbarna som bor i en gammal papperskorg i växthuset för tillfället.
Rosmarin, timjan och oregano kan nog trivas om du vill ha örterVad finns det för frukter/grönsaker som kan odlas i (stora) krukor och trivs i hög värme utan extremmycket vatten?
Har en inglasad altan där det är trevligt med lite grönt på sommaren, men blir såklart stundtals väldigt varmt. Hade physalis förra året som trivdes utmärkt där, så sån blir det igen. Men finns det mer som funkar bra med liknande skötsel?
Hade tomater där förra året, men de trivdes inte alls, så i år får tomaterna bo ute. Gurka tänkte jag odla i år också, men misstänker att de också trivs bättre utomhus? Hur är det med paprika?
Prova att strö på blodmjöl (det riskerar dock att dra till sig räv eller grävling eller hund om man har sådan).Har upptäckt att det är någon jäääävel, antagligen gnagare, som nästan varje natt går på jakt efter alla mina efterlängtade lök i rabatten (hittills verkar tulpanerna och pärlhyacinterna mest drabbade) !
Det grävs hål i jorden, sprätts runt och så tuggas det lite i varje lök - lagom för att döda den - innan man går vidare till nästa offer.
Låt bli!