Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sökte lite mer på nätet. Enligt nån expert så gav ättika lite effekt på blad och stjälk, men inte själva roten. Han rekommenderade intensiv utarmning genom gräsklippare/trimmer och att täcka över ordentligt i minst två år.Tror ni ättika funkar på parksallat?
Jag tror du hittar den om du beställer lite nya fröer.Jag hittar inte min låda med blomfröerna, de som skulle sås direkt på friland - dvs NU
Antagligen...Jag tror du hittar den om du beställer lite nya fröer.
Tänker du på fasaden eller mysbelysning?Vad har ni för belysning på altan/trädäck/uteplats?
Okej, men lite trött på hönsen nu. Jag hittade farmors hönsnät på rulle med stolpar fastsatta och satte runt halva rabatten, åt det håll hönsen brukar hålla sig. Funkade icke. Men det ska finnas en rulle till så jag ska försöka rota fram den i morgon. Det går ändå bra för alla växter - utom för solhattarna, mina favoriter! Allt annat är så stort nu att deras vilda krafsande mest är till min glädje för det har aldrig varit så lite ogräs där. Om de bara kunde låta bli att krafsa sönder solhattarna som växer så sakta! Jag vill också sätta ut sommarblommor där men de kommer ju gå sönder på nolltid. Måtte staketet hjälpa. Fult är det med.
Uppstammat svart vinbär i stor frostsäker/isolerad kruka? Inget man har för blommorna men de är fina uppstammade tycker jag!Skriver här hoppas det passar. Kan ngn rekommendera ngt snyggt växtligt att ha på en balkong i norrläge? Dvs inte speciellt soligt. Gärna en högre växt som kan stå i en stor kruka på golvet, men allt välkommet!
Vill helst att växten ska kunna överleva vintern men kanske omöjligt? Eller om den kan övervintra i källaren typ (varmt men mörkt).
mvh kan alltså inget om växter
De har inte vågat sig upp till landet igen efter att vi jagat bort dem därifrån, det är ganska långt från hönsgården och de måste ut på lite öppna gräsytor för att ta sig dit. Det är inte riktigt deras grej. Men rabatten kan de smyga fram till via gamla dasset och högt gräs... De hade gått dit igår kväll tydligen och gått runt avspärrningen. Ska idag försöka få till en tät avspärrning så jag kan åka iväg och mannen kan släppa ut hönsen. Såg nåt litet ledset blad av solhatt hänga kvar på plantorna men jämfört med hur många plantor det borde vara där så är det ju tämligen nedslående.Jag var klar med utplantering av Märta, Arne, Lokförare Bergfält och Saxbo strax före kl 22 i kväll - mycket jox att binda upp för de hade stått på förodling lite väl länge i växthuset och rotat sig duktigt i krukorna. Men kunde bara inte släppa planterandet förrän allt var tillslutet och hönssäkringen nogsamt kontrollerad för jag hade riskerat att tappa det helt om jag kommit ut i morgon bitti och de trashat alltihop. Ska inte säga att jag föredrar fågelinfluensarestriktioner, men ja, vissa poänger hade det ju....
Ja det var ju det också då såklartDet förutsätter att man har pallkragar
Både ochTänker du på fasaden eller mysbelysning?
Är inne på att planera lite mysbelysning, drömmer om en pergola över loungemöblerna i år.
Skriver här hoppas det passar. Kan ngn rekommendera ngt snyggt växtligt att ha på en balkong i norrläge? Dvs inte speciellt soligt. Gärna en högre växt som kan stå i en stor kruka på golvet, men allt välkommet!
Vill helst att växten ska kunna överleva vintern men kanske omöjligt? Eller om den kan övervintra i källaren typ (varmt men mörkt).
mvh kan alltså inget om växter
Jag tänkte lite till på hönsens påverkan och det är ju inte så dumt att ha snigelfritt. Hönsen kan jag relativt enkelt stänga ute från odlingarna men att invaderas av sniglar är svårare. Men sen efter ytterliggare lite funderande undrar jag om inte de ätit mina grodor också, har inte sett någon i år och är det så är det inte kul för de är nog de djur jag mest vill bevara i trädgården. Och förra gången jag hade jordgubbar och sniglarna (inte mördarsniglar) gav sig på jordgubbarna ryckte grodorna ut och utrotade sniglarna i jordgubbslandet på några få dagar.Jag var klar med utplantering av Märta, Arne, Lokförare Bergfält och Saxbo strax före kl 22 i kväll - mycket jox att binda upp för de hade stått på förodling lite väl länge i växthuset och rotat sig duktigt i krukorna. Men kunde bara inte släppa planterandet förrän allt var tillslutet och hönssäkringen nogsamt kontrollerad för jag hade riskerat att tappa det helt om jag kommit ut i morgon bitti och de trashat alltihop. Ska inte säga att jag föredrar fågelinfluensarestriktioner, men ja, vissa poänger hade det ju....