Alldeles för lite enligt migJag borde få drygt 8l på de plantor jag har nu. I framtiden, med min planerade jordgubbsplats, 8l till.
Känns ändå lite lite
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alldeles för lite enligt migJag borde få drygt 8l på de plantor jag har nu. I framtiden, med min planerade jordgubbsplats, 8l till.
Känns ändå lite lite
Alldeles för lite enligt mig
Alltså jag skulle nog kunna få till 8l mer om jag planerar om ett annat områdeAlldeles för lite enligt mig
Getingar? Getingar är inte intresserade av blommor väl? Är du säker på att det inte är bin?Jag trodde blommor skulle locka tills sig humlor och bin, men än så länge är det bara getingar som verkar sätta sig på dom innan de surrar in till mig om jag inte har dörren stängd. Katten börjar jaga och jag får döda dem med en hoprullad tidning innan hon tar dem och det blir vet nästa.
Getingar? Getingar är inte intresserade av blommor väl? ÄR du säker på att det inte är bin?
Hur ser de ut?
Det finns hundratals arter bin.
Bin har midja.De har getingmidja och surrar mot fönsterrutan? Vet ärligt inte exakt hur de ser ut eftersom jag dödar dem så fort jag hör/ser en surra mot rutan och katten förbereder sig för jakt. Såg en av dem sitta i en blomma i balkonglådan.
Edit: Den kanske förberedde sig för invasion och kamouflerade sig som ofarligt bi.
Bin har midja.
Jag är skapligt säker på att du dödar oskyldiga nyttiga bin
https://artfakta.se/artbestamning/artnycklar/apiformes-2002991-fullbildade-bin
Fast de är gula och svarta och inte långhåriga (vad jag kan se). Däremot såg jag som sagt en humla men den surrade runt tomatplantorna. Schasade bort den eftersom jag ville att tomatplantor, katt och humla gärna skulle leva.
Gul, svart och inte hårig är väl en alldeles perfekt beskrivning av ett bi?Fast de är gula och svarta och inte långhåriga (vad jag kan se). Däremot såg jag som sagt en humla men den surrade runt tomatplantorna. Schasade bort den eftersom jag ville att tomatplantor, katt och humla gärna skulle leva.
Gul, svart och inte hårig är väl en alldeles perfekt beskrivning av ett bi?
Hur menar du att bin ska se ut i dina ögon?
Om du varken vill ha bin eller humlor vid dina blommor och tomater så kanske du ska plasta in allt? Eller skaffa plastblommor
Inte som en geting.
Det är bara trevligt med surrande(?) humlor det var bara just då som jag schasade iväg den - försiktigt. Eftersom alla och allt borde överleva och frodas. Förhoppningsvis kom den tillbaka när vi gick in och tog med sig familjen. Hmm, undrar om de inte tycker om fuchsior och det är därför de inte vill blomma?
Tambin är bara en av alla dessa mängder av bin som finns. Tror det är runt 200 arter?Mina bin är håriga
Visa bifogad fil 70642
270 olika bin finns i Sverige. Minst behåring har gökbina, dom flesta som ser dessa gissar nog inte på att det är en geting eller ett bi utan tror gissningsvis på någon helt annan insekt.Tambin är bara en av alla dessa mängder av bin som finns. Tror det är runt 200 arter?
På en balkong i stenstan kanske det inte är tambin man första hand ser?
Jaha, ja då har du ju koll på läget.Om det finns en gång korsar fibern den på två ställen.
Jag har jobbat med kabelutsättningar, jag vet hur ett sökband ser ut Dessutom grävde de ner den förra veckan så det syns var de har plöjt.
Mitt bekymmer är att om vi gräver upp kommer fibern ligga ovanpå och det är ju inte så lämpligt.