Trädgård 2021 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20210529_163818.webp

Fina akleja! Inköpt på Jem&fix av alla ställen.
 
Japp :D zon 2 eller nästan 3 lite oklart det är kallare hos mig än hos grannen 500 meter bort
Jag köpte ett övervintringstält lite lampor och en fläkt håller 15 grader i tältet där har både morötter och potatis växt tillsammans med ett antal andra växter sen januari :)
Aha, du har även använt lampor, då förstår jag lite bättre men ändå imponerad :)
 
När man har en kollega med grossistpriser på ettårsväxter och tusentals kvm växthus att få förse sig i... och en annan kollega som ansett sig odla för mycket tomater?! :confused::up: Och det råkar ligga ytterligare en superb plantshop typ vägg i vägg med tusentals kvm växthus. Ja, då är är helgens behov av att plantera räddat.
32D5ABDC-ECA7-43BD-A524-74A70C2BF500.webp
 
När man har en kollega med grossistpriser på ettårsväxter och tusentals kvm växthus att få förse sig i... och en annan kollega som ansett sig odla för mycket tomater?! :confused::up: Och det råkar ligga ytterligare en superb plantshop typ vägg i vägg med tusentals kvm växthus. Ja, då är är helgens behov av att plantera räddat. Visa bifogad fil 70461

Jag har varit till Bäsna handelsträdgård, Blomsterlandet och Torsångs handelsträdgård idag... :angel:
 
Jag noterade flera andra som släpptes lösa i växthusen idag som verkligen upptäckte fenomenet med anfallande plantor. De kom nästan hjälplöst bärande med det ena brättet efter det andra och såg ut som :eek:O_o:jawdrop: och bara ”men var ska jag ha allt det här? Vad sysslar jag med? Hjälp!” Och sedan åkte de hem med bilen full och fattar nog ännu inte hur detta gick till.
 
Funderar på om jag ska flytta aklejorna dit ovanför vattenplasket och sen dutta ut bolltistlarna lite sporadiskt här och var 🤔

20210529_183133.jpg

Ska också bära dit lite mer sten. I bakkant och nära kanten står rosorna och i "toppen" står ett gräs, som tydligen blir högre än rosorna. Därav att det hamnade där 😁
 
På vår uteplats så trillar det ned en del från balkongerna ovan, mest otrevliga saker men två olika växter också som trivs utmärkt där de kommit :laugh: gräslök som åkte nedför ett stuprör (som leder ned i marken) och började växa vilt ut ur kanterna innan de flyttade ut på gräset och de i stupröret togs bort :D De blommar ju fint iallafall!
Sedan är det en annan växt som vuxit sig till en mindre buske med åren och mamma sa tidigare ikväll att hon trodde att det var en lavendel. Jag sa först nej, men sedan blev jag osäker. Jag har fått för mig sedan dess att den har blommat så förut och då fått inse att det är en lavendel. Men den är så grön, det känns lite mystiskt att den mår så pass bra då det känns mera typiskt med något grått :rofl:
20210529_173620.webp

Gräset i övrigt mår inte så bra på den plättan men lavendeln(?) mår visst prima :cautious:
Är det en lavendel?
 
På vår uteplats så trillar det ned en del från balkongerna ovan, mest otrevliga saker men två olika växter också som trivs utmärkt där de kommit :laugh: gräslök som åkte nedför ett stuprör (som leder ned i marken) och började växa vilt ut ur kanterna innan de flyttade ut på gräset och de i stupröret togs bort :D De blommar ju fint iallafall!
Sedan är det en annan växt som vuxit sig till en mindre buske med åren och mamma sa tidigare ikväll att hon trodde att det var en lavendel. Jag sa först nej, men sedan blev jag osäker. Jag har fått för mig sedan dess att den har blommat så förut och då fått inse att det är en lavendel. Men den är så grön, det känns lite mystiskt att den mår så pass bra då det känns mera typiskt med något grått :rofl:
Visa bifogad fil 70471
Gräset i övrigt mår inte så bra på den plättan men lavendeln(?) mår visst prima :cautious:
Är det en lavendel?
Det ser inte ut som en lavendel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 157
Senast: Bison
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
350
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
754
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp