Trädgård 2021 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man har en kollega med grossistpriser på ettårsväxter och tusentals kvm växthus att få förse sig i... och en annan kollega som ansett sig odla för mycket tomater?! :confused::up: Och det råkar ligga ytterligare en superb plantshop typ vägg i vägg med tusentals kvm växthus. Ja, då är är helgens behov av att plantera räddat. Visa bifogad fil 70461
Det är mycket arbete med att driva handelsträdgård/plantshop men det är nog en bra affär ekonomiskt :)
 
Jag har till och med hävt ut sex gurkplantor i växthuset men inatt ska det bli ner mot 4 plus bara :nailbiting:
De borde kanske bott kvar i tältet men nu är det som det är hängde över handdukar så hoppas jag det inte blir så kallt
 
Funderar på om jag ska flytta aklejorna dit ovanför vattenplasket och sen dutta ut bolltistlarna lite sporadiskt här och var 🤔

Visa bifogad fil 70470
Ska också bära dit lite mer sten. I bakkant och nära kanten står rosorna och i "toppen" står ett gräs, som tydligen blir högre än rosorna. Därav att det hamnade där 😁
Åh! Imponerad!
Har du någon särskild strategi för att hålla vattnet fräscht?
 
Dålig uppkomst på min sockermajs, Golden Bantam, misstänker att fröna är orsaken för de såg väldigt klena ut många av dem. En tredjedel har kommit upp så lite majs blir det förhoppningsvis men jag sådde inte så mycket från början.
 
Det kom vänner på besök idag och inte nog med att man blir överfallen av plantor i affärerna - dom åker snålskjuts med vänner också :nailbiting:
En fin tomatplanta, butternutpumpa och ett helt gäng astrar :love:

Av mina egna frösådder så går det långsamt för dom i kall-växthuset - men dom lever :devil:
 
Kan man göra misstag med tomater? :confused:

Tyckte de såg prima ut på bilden du la ut. Blommade gjorde de också.
Mina misshandlas präktigt varje säsong men nog blir det tomater - bara det är nån form av sommar.

Jag blev lite tokig och klippte av en hel del av de nedersta grenarna som definitivt inte kommer ge någon frukt. Vi får se om de överlever min misshandel :D

Och i natt får de vara ute, det ska bli över tio grader enligt smhi. Jag har burit ut och in på dem i två veckor.
 
Jag blev lite tokig och klippte av en hel del av de nedersta grenarna som definitivt inte kommer ge någon frukt. Vi får se om de överlever min misshandel :D

Och i natt får de vara ute, det ska bli över tio grader enligt smhi. Jag har burit ut och in på dem i två veckor.
Ja?

Jag massakrerar mina plantor brutalt. Råkar bryta av dem. Eller knipsar fel skott när jag tjuvar. De bara växer.

Jag har bara ett tunnelväxthus - dvs ett tält. Mina har stått ute i ett par veckor och mår prima.
Det ska mycket till om tomater ska dö.
Det enda som kan ställa till det riktigt är om sommaren blir så kall att de inte mognar.
 
... två jorgubbsplantor smög sig ändå in i bakluckan 🤷
Vilken sort?

Jordgubbar är första året för mig på ett tag så jag ser alldeles extra fram emot skörd. Köpte tidiga Honeoye, medeltidiga Korona (min favorit sen tidigare) och en ny sen sort Malwina som tjejen på plantskolan sa var allra godast. Köpte totalt 24 plantor förra sommaren som sköt massvis med revor så nu har jag 40 (!) meter långt och bitvis över metern brett med jordgubbsplantor :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
54 974
Senast: Bison
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
350
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
754
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp