Jag vet tyvärr inte vad det kan vara. Någon sorts salvia kanske, men det är en fet gissning.
Bladen ser lite ut som salviablad. Lila blommor kan salvia ha.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet tyvärr inte vad det kan vara. Någon sorts salvia kanske, men det är en fet gissning.
Det är mycket arbete med att driva handelsträdgård/plantshop men det är nog en bra affär ekonomisktNär man har en kollega med grossistpriser på ettårsväxter och tusentals kvm växthus att få förse sig i... och en annan kollega som ansett sig odla för mycket tomater?! Och det råkar ligga ytterligare en superb plantshop typ vägg i vägg med tusentals kvm växthus. Ja, då är är helgens behov av att plantera räddat. Visa bifogad fil 70461
Ja, jag noterade också bladen. Därav min gissning. Och så blomfärgen förstås.Bladen ser lite ut som salviablad. Lila blommor kan salvia ha.
+ @LingonJa, jag noterade också bladen. Därav min gissning. Och så blomfärgen förstås.
Åh! Imponerad!Funderar på om jag ska flytta aklejorna dit ovanför vattenplasket och sen dutta ut bolltistlarna lite sporadiskt här och var
Visa bifogad fil 70470
Ska också bära dit lite mer sten. I bakkant och nära kanten står rosorna och i "toppen" står ett gräs, som tydligen blir högre än rosorna. Därav att det hamnade där
Kan man göra misstag med tomater?Jag verkar ha gjort ungefär alla misstag man kan göra med tomater, får försöka förbättra det till nästa.
Åh! Imponerad!
Har du någon särskild strategi för att hålla vattnet fräscht?
tack för varningen, jag ska nog leta reda på min frostvakt och ställa ut i växthuset...Jag har till och med hävt ut sex gurkplantor i växthuset men inatt ska det bli ner mot 4 plus bara
De borde kanske bott kvar i tältet men nu är det som det är hängde över handdukar så hoppas jag det inte blir så kallt
Kan man göra misstag med tomater?
Tyckte de såg prima ut på bilden du la ut. Blommade gjorde de också.
Mina misshandlas präktigt varje säsong men nog blir det tomater - bara det är nån form av sommar.
9 har haft i snart en månad, zon 0/1När kan man börja ha tomater ute hela natten?
Ja?Jag blev lite tokig och klippte av en hel del av de nedersta grenarna som definitivt inte kommer ge någon frukt. Vi får se om de överlever min misshandel
Och i natt får de vara ute, det ska bli över tio grader enligt smhi. Jag har burit ut och in på dem i två veckor.
Helt okej, jag råkade få med mig 2 kaprifoler när jag köpte några säckar jord idagJag råkade visst komma hem med två clematis.
Fort var det gjort, som vi brukar säga!Helt okej, jag råkade få med mig 2 kaprifoler när jag köpte några säckar jord idag
Vilken sort?... två jorgubbsplantor smög sig ändå in i bakluckan