Här känns det som att vi är sena! Inte ens forsythian blommar än men kanske slår ut i helgen. Var i Halland igår och där stod forsythia och lönn i full blom.
Här i min del av Skåne har Forsythian blommat i 2 veckor minst! Jag älskar det!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här känns det som att vi är sena! Inte ens forsythian blommar än men kanske slår ut i helgen. Var i Halland igår och där stod forsythia och lönn i full blom.
Här i min del av Skåne har Forsythian blommat i 2 veckor minst! Jag älskar det!!
Alltså... här börjar gräsmattorna antyda en grön färg. Det är långt ifrån att träd och buskar ska blomma!
Dessutom kan daggvått gräs gegga ihop inuti klipparen.Tänk på att det är väldigt bra att INTE ha robotgräsklipparen igång på natten! Då är risken att den dödar igelkottar. De förstår inte att de borde springa ifrån den utan rullar ihop sig till en boll. Men taggarna hjälper inte mot en robotgräsklippare
Jag beror precis vid havet i Skåne så här är våren normalt ungefär en vecka senare och det stämmer i år också för min har blommat i ungefär en vecka lite drygtHär i min del av Skåne har Forsythian blommat i 2 veckor minst! Jag älskar det!!
Jag som beställde för någon dag sedanFick precis mejl från Impecta fröhandel om fri frakt idag men jag avstår. Har man bestämt att det blir inga fler föer i vår så får det bli så, någon ordning måste det vara
Samma här. Havet och ungefär en veckaJag beror precis vid havet i Skåne så här är våren normalt ungefär en vecka senare och det stämmer i år också för min har blommat i ungefär en vecka lite drygt
Ja en sån här kall vår märks att vi har i princip zon 5 här på höglandet. I gynnsamma lägen har jag en lägre zon. Men forsythia och lönn ser faktiskt ut att börja slå ut så smått idag. Det blommar säkert för fullt i trädgårdar i stan där zonen snarare är 2.Här hos oss i zon 4 blommar både forsythia, magnolia och alla tidigtblommande träd. Älskar den här tiden på året
Ja en sån här kall vår märks att vi har i princip zon 5 här på höglandet. I gynnsamma lägen har jag en lägre zon. Men forsythia och lönn ser faktiskt ut att börja slå ut så smått idag. Det blommar säkert för fullt i trädgårdar i stan där zonen snarare är 2.
Jag fick en påse med förgätmej som bonus när jag köpte fröer, har inte sått blommor på många år så får se hur det går. Stod något på påsen om att förkultivera men det har jag inte möjlighet till så det blir att så på chans direkt där de skall vara.Idag har jag sått lite blandade blommor i en rabatt. Ska bli så spännande att se hur det blir när det växer upp!
Jag fick en påse med förgätmej som bonus när jag köpte fröer, har inte sått blommor på många år så får se hur det går. Stod något på påsen om att förkultivera men det har jag inte möjlighet till så det blir att så på chans direkt där de skall vara.