Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Huskvarna och upp till Gränna, även kallat Äppeldalen. Det finns många magnolior och persikoträd i norra Huskvarna... Även västra sidan i Jönköping närmast Vättern har zon 1-2. Så avis! Men 150-200 höjdmeter gör sitt till.
Det upptäcker du efter ett par år när de skickat pallkragen full med rotskott och även tagit sig utanför i gräsmattan.... Omöjliga att räknaHur många hallonplantor kan man ha i en pallkrage?
Haha. Ja jag kommer inte på nån vettig plats att sätta hallonen. Men så kom jag på mina pallkragar som står jättesoligt men med berg nästan direkt under så det går inte att gräva ner hallonen direkt i marken där. Klipper gräset runt om. Så de kan härja på där bäst de vill, nästan inget annat gror där. Lite gräs, lite ljung och gråfibblor i princip.Det upptäcker du efter ett par år när de skickat pallkragen full med rotskott och även tagit sig utanför i gräsmattan.... Omöjliga att räkna
Jag klipper hallonskott med gräsklipparen hela sommaren. Även väldigt många meter från hallonhäcken.
På tal om hallon, jag har satt några längs kanten på köksträdgården, det är fritt för dom att skicka rotskott där (köksträdgården har markduk, så in i den kommer dom inte) Men jag har gräsmatta runt och tycker inte det blev så bra. Markduk runt plabtorna känns dumt då de faktiskt får sprida sig lite. Hur har ni andra gjort?Det upptäcker du efter ett par år när de skickat pallkragen full med rotskott och även tagit sig utanför i gräsmattan.... Omöjliga att räkna
Jag klipper hallonskott med gräsklipparen hela sommaren. Även väldigt många meter från hallonhäcken.
Vad är problemet? att de sprider sig i gräsmattan?På tal om hallon, jag har satt några längs kanten på köksträdgården, det är fritt för dom att skicka rotskott där (köksträdgården har markduk, så in i den kommer dom inte) Men jag har gräsmatta runt och tycker inte det blev så bra. Markduk runt plabtorna känns dumt då de faktiskt får sprida sig lite. Hur har ni andra gjort?
Våra härjar fritt men i år klippte vi faktiskt ner ganska mycket för de invaderade vårt friland lite för mycket.På tal om hallon, jag har satt några längs kanten på köksträdgården, det är fritt för dom att skicka rotskott där (köksträdgården har markduk, så in i den kommer dom inte) Men jag har gräsmatta runt och tycker inte det blev så bra. Markduk runt plabtorna känns dumt då de faktiskt får sprida sig lite. Hur har ni andra gjort?
Nej, på att det växer en massa gräs runt som är svårt att klippa/hålla snyggt. om det hamnar i gräsmattan en bit bort kommer jag bara köra över det med klipparen.Vad är problemet? att de sprider sig i gräsmattan?
Det är väl bara att klippa med gräsklipparen?
Jag bor ju bara 15min bort från månsgårds krukstopp får bli en tur ditHar tyvärr ingen aning om prisklass generellt men blev väldigt sugen på att spana in det där Månsgård krukstopp vid Rydebäck när jag susade förbi på motorvägen idag. En spaning på deras Facebook antyder att det är tekniskt möjligt att ruinera sig helt där, men att de verkar ha ett stort sortiment och åtminstone olika prisklasser.
Jag köpte en del stora krukor på rea i Förslövs bedårande lilla handelsträdgård förra året, de hade nersatt 30 % i början på juli eller något sådant och sedan tror jag det var 50 % på hösten. Inte så stort men bra urval och fina både växter och saker.
Här får hallonen (än så länge) härja någorlunda fritt då jag tänkte ge mig på att få en ordentlig hallonhäck på ena sidan av gården. Hittills består den bara av några stackars klena skott som vi hittade i gräsmattan och ett par köpta små buskar som vi grävde ner som utfyllnad. Håller tummarna att de tar sig och breder ut sig rejält, men antar att jag kommer ångra det uttalandet om ett par årPå tal om hallon, jag har satt några längs kanten på köksträdgården, det är fritt för dom att skicka rotskott där (köksträdgården har markduk, så in i den kommer dom inte) Men jag har gräsmatta runt och tycker inte det blev så bra. Markduk runt plabtorna känns dumt då de faktiskt får sprida sig lite. Hur har ni andra gjort?
Hiss för växthuset! Diss för musjävlar, speciellt på ställen där de inte ska vara. Orimligt att de tar sig in i sådana lådor med lock.
Inredning av trädäck påbörjat
Iofs bara en dynlåda just nu men iaf
Visa bifogad fil 68830
Och hur kan det komma sig att dynlådor är så infernaliskt dyra?
Nu hittade vi en som var nersatt till 1000kr (från 1700) men bara det är ju mycket pengar för en plastlåda liksom. Och de flesta i samma storlek kostar runt 3500-5000kr. Det är ju helt sjukt