Jag slänger mig in i den här tråden för nu börjar det röra sig i trädgården.
Vi har fått upp spaljéerna till bönorna, vitlöken kommer så fint, även elefantvitlöken, och hälften av jordgubbsplantorna är flyttade. Vi har fått ner dill, två sorters gräslök, mangold, svartkål och grönkål. Nästa etapp blir morötter, blomkål, potatis och fler jordgubbsplantor. Och blommor! Planerar för att anlägga några nya rabatter där det bara ska växa sådant som är vackert, sånt som går att äta har vi nog av
I trädgården har vi:
Två tunnelväxthus, ett litet och ett lite större. Där ska tomaterna och chilin bo, ungefär 20(x2) olika sorter av varje. Lite gurka också kanske.
Fyra stora odlingslådor, tre av dem har spaljéer för bönor men jag minns inte vilka bönor vi enades om. I en av lådorna bor vitlök och elefantvitlök, i en bor tre olika sorters jordgubbar och i de andra två kommer morötter, rödlök, gul lök, purjolök, två sorters rödbetor och blomkål bo. Eventuellt något mer.
Fyra vanliga pallkragar där vi kommer ha dill, två olika sorters gräslök, mangold, olika sorters sallad, grönkål och svartkål.
Och sen har vi ett litet friland också, där vi har potatis och jordärtskockor.
Utöver detta har vi hallon, krusbär, svarta vinbär, blåbär och rabarber.
Vårt stora tunnelväxthus blåste iväg i stormen för några veckor sedan. Vi har fått hem ett nytt men väntar ett tag till med att sätta upp det. Väntar ett tag med duken på det lilla också.
Plätten som är till höger om pallkragarna/odlingslådorna är vårt (överväxta) friland.