Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte slänga ner potatisen i stora krukor. Vill de ha gödsel?
Det är så himla torrt ute så idag på rasten vattnade jag faktiskt perennrabatt, lite kryddkrukor och varmbänk där jag sått. Rabatten tänker jag egentligen ska klara sig själv men å andra sidan tror jag man får fin utdelning av lite extra omtanke.
Honungsört växer fort om du vill att den ska blomma så bör du så i början av sommaren. Är det bara grönmassan du är intresserad av så kan du så när som helst under odlingsäsongen. Du använder växten som man använder klippt gräs, den är inte kvävebindande eller så som klöver är. Vill du binda kväve finns det persisk klöver man kan använda eller någon annan baljväxt. Jag tror inte tomaterna störs av att odlas samtidigt med honungsörten och definitivt inte av att växa samtidigt som klöver.Jag läste det här om Honungsört:
" Lämpar sig väl som gröngödslingsväxt och täckgröda."
Hur gör man då? I vilka lägen kan man använda den som gröngödslingsväxt och täckgröda? När sår man den då? Tar det upp en hel växtsäsong då?
Jag har en rabatt där jag brukar ha tomater påsommaren. Köper färdiga plantor från plantskola. Sen brukar tomatplantorna få stå kvar över vintern och sen tar jag bort dem på våren. Tänker att jorden då kan ta tillbaka lite näring från plantorna eller nåt sånt. Skulle jag kunna göra på nåt annat sätt? Kan man t.ex.så houngsört när tomatsäsongen är slut och låta den stå över vintern (för att sen ta bort den när man ska plantera tomatplantor nästa år? Eller behöver honungsörten sås på våren för att hinna växa tillräckligt?
Låter härligtJag varje morgon när jag går till växthuset.
Dom som är så fina.Vill du ha scilla också? De är GALNA just nu.
Jo, det var lite. Men jag hade inte emballage till mer.....Postis hade ett stort brev till mig idag - tack @tanten
Nu vet jag vad jag ska göra efter kaffet är urdrucket, det var inte lite i brevet... heart