Helt rimlig lösning på problemet tycker jagHar skrivit upp allt som ska odlas i år. Kommer bli svårt att få plats med allt vilket jag snabbt löste genom att beställa lite fler pumpor på Impecta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt rimlig lösning på problemet tycker jagHar skrivit upp allt som ska odlas i år. Kommer bli svårt att få plats med allt vilket jag snabbt löste genom att beställa lite fler pumpor på Impecta
Googlade på praktnävan Derrick Cook och jag tror bestämt att jag måste ha sådana tillsammans med mina Himalayense Gravetye, det borde bli fina små sommarmolnHar idag hämtat ut mina barrotade perenner från Klostra! Det var rosa liljekonvalj, silkesnäva Ballerina, praktnäva Derrick Cook samt funkia Fire and ice och Frozen Margarita.
Tänkte sätta allt utom liljekonvalj i en rabatt jag ska restaurera. Liljekonvaljen ska få växa vilt i skogslunden. Efter att ha insett att det finns olika varianter av liljekonvalj vill jag ha så många som möjligt, så fina!
Ja vad fint!Googlade på praktnävan Derrick Cook och jag tror bestämt att jag måste ha sådana tillsammans med mina Himalayense Gravetye, det borde bli fina små sommarmoln
Pärlhyacinter har jag i sådana mängder att jag måste gräva ur och ta bort. (hojta om nån vill ha)
PMa adress.Satt idag och funderade på om jag ska beställa såna, så hojt, hojt
Hojt hojt om du vill bli av med dom genast.Pärlhyacinter har jag i sådana mängder att jag måste gräva ur och ta bort. (hojta om nån vill ha)
Hojt! (Om du får över)Alltså - lökväxterna har fått nån form av anabola under vintern? Tulpanerna är frodigare än någonsin (hoppas rådjuren håller sig borta) och alla andra lökväxter flödar över.
Pärlhyacinter har jag i sådana mängder att jag måste gräva ur och ta bort. (hojta om nån vill ha)
Scillor och vårstjärnor bor i gräsmattan och de är numera precis överallt!! Jag var ju så deppad över att det inte fanns något här när jag flyttade hit, men år för år har de förökat sig kopiöst. I gräsmattan är de ljuvliga och dessutom helt harmlösa eftersom de ju vissnar ner lagom till att gräset kommer.
Är lite bekymrad över att vinbärsbuskarna, krusbäret och plommonen håller på att slå ut. börjar de blomma nu så kommer de att frysa bort.
Har nog slarvat bort din adress. Skicka den så kommer deHojt hojt om du vill bli av med dom genast.
I min sandjord så har lökar lite jobbigt att föröka sig, så mina typ 3 st pärlhyacinter vill gärna ha kompisar
Ska gräva imorgon. Få se hur mycket de blir. Det är ett antal ruggar som ska bort eller glesas ur.Hojt! (Om du får över)
Satt idag och funderade på om jag ska beställa såna, så hojt, hojt
Om jag låter bli att klippa gräsmattan i sommar, hur hanterar jag då gräset när det blivit högt? Jag varken kan eller orkar använda lie över hela tomten och min grästrimmer går på el via kabel så den når inte överallt. Vågar jag svedjebränna det nästa år? Vattenslangen räcker inte till alla delar av tomten. Eller hur gör jag?
Är det plant kan du be någon med slåtterbalk slå av den. Det finns också handdrivna slåtterbalkar, kanske finns för uthyrning någonstans. Annars är en bonde som kan slå av den mitt bästa tips. Vi kör faktiskt över vår gräsmatta med åkgräsklippare i slutet på säsongen och krattar sedan ihop gräset och lägger det runt växter och på komposten (lite beroende på).Om jag låter bli att klippa gräsmattan i sommar, hur hanterar jag då gräset när det blivit högt? Jag varken kan eller orkar använda lie över hela tomten och min grästrimmer går på el via kabel så den når inte överallt. Vågar jag svedjebränna det nästa år? Vattenslangen räcker inte till alla delar av tomten. Eller hur gör jag?
kolla om det finns någon i din närhet som du kan låna en slåtterbalk av, ibland finns det firmor som hyr ut om du inte har någon granne. Det är som en "grovgräsklippare" som funkar utmärkt att klippa långt gräs med.Om jag låter bli att klippa gräsmattan i sommar, hur hanterar jag då gräset när det blivit högt? Jag varken kan eller orkar använda lie över hela tomten och min grästrimmer går på el via kabel så den når inte överallt. Vågar jag svedjebränna det nästa år? Vattenslangen räcker inte till alla delar av tomten. Eller hur gör jag?
Måste du hålla alltihop klippt då?Om jag låter bli att klippa gräsmattan i sommar, hur hanterar jag då gräset när det blivit högt? Jag varken kan eller orkar använda lie över hela tomten och min grästrimmer går på el via kabel så den når inte överallt. Vågar jag svedjebränna det nästa år? Vattenslangen räcker inte till alla delar av tomten. Eller hur gör jag?
Tyvärr får varken traktor eller åkgräsklippare plats. Det är rabatter, häck, träd, buskage m.m. överallt. Det är trångt och trixigt överallt.Är det plant kan du be någon med slåtterbalk slå av den. Det finns också handdrivna slåtterbalkar, kanske finns för uthyrning någonstans. Annars är en bonde som kan slå av den mitt bästa tips. Vi kör faktiskt över vår gräsmatta med åkgräsklippare i slutet på säsongen och krattar sedan ihop gräset och lägger det runt växter och på komposten (lite beroende på).
Skulle behöva hitta en riktigt liten sådan då det är trångt på många ställen.kolla om det finns någon i din närhet som du kan låna en slåtterbalk av, ibland finns det firmor som hyr ut om du inte har någon granne. Det är som en "grovgräsklippare" som funkar utmärkt att klippa långt gräs med.
(vi använde våran för höskörd under torrsommaren 2018)
Visa bifogad fil 68606
Hojt!Vill du ha scilla också? De är GALNA just nu.