Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De hade för övrigt fri leverans samt rabatt hos Farmer Gracy, så jag råkade beställ hem några sådana här lökar i blandade färger:
Samt några jag spanat på lääänge! Caladiums. Vi får se om jag lyckas hålla dem vid liv.
Allåkerbären är helt okej. De är inte som de vilda, inte lika intensiva och söta, men absolut inte dumma.Så läckra!
Som av en händelse så exakt när lönen ramlat in så fick jag något jävla mail med "nu har vi fått in fler dahlior till salu, titta här så förföriska de ser ut". Och den där inre trädgårdszombien som tvingats hålla käften LÄNGE för att pengarna flödat ut till annat bara tar över med "köpa köpa måste köpa dahlior måste ha fler dahlior genast meddetsamma". Suck. Så började det närma sig fri frakt och då är det ju rysligt dumt att inte utnyttja det och beställa lite allåkerbär också. Dubbelsuck. Men ska ändå bli lite spännande att testa de där allåkerbären, har hört att de ska vara goda men tror aldrig jag smakat. (och ja, dahliorna ÄR ju snygga)
Skulle även rastat gräsklipparen för första gången i år men den var inte alls på humör så den fick åka iväg på snabbservice i stället. Och så kollade jag anteckningarna från fjolårets odlingar, har fått för mig att jag är sen med alla sådder i år och att jag har sått mindre/färre sorter jämför med då, men det verkar som att jag mindes fel. Ligger ganska lika i fas med direktsådder och annat som i fjol och då blev det ju en hel del både blommor och grönsaker - så det ska nog ordna sig i år också.
Nu tar du det lugnt med igångsättningen efter veterinärbesökt så den inte blir sjuk igenSkulle även rastat gräsklipparen för första gången i år men den var inte alls på humör så den fick åka iväg på snabbservice i stället.
Nu tar du det lugnt med igångsättningen efter veterinärbesökt så den inte blir sjuk igen
Råkade gå in på Farmer Gracy en gång via reklam och sen dess ser jag dessa färgglada blommor hela tiden som reklam. Fanns ju så mycket roligt där men nja, inte riktigt för vårt klimat kanske. Kommer bli superfint hos dig!De hade för övrigt fri leverans samt rabatt hos Farmer Gracy, så jag råkade beställ hem några sådana här lökar i blandade färger:
Samt några jag spanat på lääänge! Caladiums. Vi får se om jag lyckas hålla dem vid liv.
De har verkligen fantastiska lökar! Köpte mina persikofärgade narcissus därifrån. De här nya kommer jag vara tvungen att driva upp inomhus men det borde vara tillräckligt varmt ute lagom tills de kommer upp hoppas jag.Råkade gå in på Farmer Gracy en gång via reklam och sen dess ser jag dessa färgglada blommor hela tiden som reklam. Fanns ju så mycket roligt där men nja, inte riktigt för vårt klimat kanske. Kommer bli superfint hos dig!
Det är engentligen ett ganska konstigt fenomen att många vilda bär har en intensivare och godare smak än de förädlade. Vilda bär är ju främst anpassade för vilda djur och de borde väl inte vara så kräsna tycker man men tydligen är de detAllåkerbären är helt okej. De är inte som de vilda, inte lika intensiva och söta, men absolut inte dumma.